Umowa na projekt remontu linii średnicowej

11-01-2018

Kolejarze podpisali umowę projekt przebudowy linii średnicowej. Koszt umowy to 22 miliony złotych. Prace modernizacyjne oraz utrudnienia dla pasażerów rozpoczną się w 2020 roku. Kolejowa linia średnicowa biegnie pod ziemią przez centrum Warszawy

Podziel się ze znajomymi
Umowa na projekt remontu linii średnicowej
Umowa na projekt remontu linii średnicowej | sxc.hu

Kolejarze zapowiadają, że to jedna z największych, ale też najbardziej uciążliwych inwestycji, które czekają Warszawę. "Przewidujemy, że do końca tego roku wykonawca przedstawi nam warianty przebudowy linii średnicowej. W przyszłym roku zamierzamy ogłosić przetarg na prace budowlane, tak żeby na początku 2020 roku wejść na plac budowy. Inwestycja ma zakończyć się do roku 2023" - powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
 

Dzięki realizacji tej inwestycji poprawi się przepustowość linii średnicowej podmiejskiej z 14 do ponad 24 pociągów na godzinę, a przepustowość na linii dalekobieżnej będzie jeszcze większa.Wartość przebudowy to około 1 miliard złotych, z czego około 3/4 zostanie sfinansowane z funduszy unijnych. W planach jest budowa nowoczesnych przystanków Warszawa Ochota, Śródmieście i Powiśle oraz Stacji Warszawa Wschodnia. Zmodernizowane będą również tory dalekobieżne, podmiejskie i most nad Wisłą na linii między Warszawą Zachodnią i Wschodnią.

Przed rozpoczęciem remontu linii średnicowej, kolejarze planują zakończenie modernizacji linii obwodowej. Dzięki temu część biegnącą przez centrum na czas remontu, będzie znacząco odciążona. Prawdopodobnie linia średnicowa w czasie przebudowy zostanie w całości zamknięta.






 


Komentarze


Na antenie Radia Plus

Wybierz miasto