Budowa II linii metra przebiega zgodnie z planem

12-01-2018

Na budowie metra na Woli składana jest już tarcza do drążenia tuneli i niebawem rozpocznie się budowa podziemnego szlaku w stronę Ronda Daszyńskiego. Będą trzy nowe stacje i prawie 3,5 km trasy.

Podziel się ze znajomymi
Budowa II linii metra przebiega zgodnie z planem
Budowa II linii metra przebiega zgodnie z planem | Urząd Miasta
Tarcza TBM Krystyna  montowana jest już na placu budowy stacji Księcia Janusza. W lutym rozpocznie budowę tunelu w kierunku stacji Rondo Daszyńskiego. Maszyna równocześnie drąży tunel w gruncie i montuje betonową obudowę. W marcu do pracy ruszy druga tarcza, Maria i będzie budowała drugi równoległy tunel.

Drążenie tunelu w kierunku Ronda Daszyńskiego zakończy się w 2019 r. i w planach jest budowa kolejnego odcinka  w stronę Bemowa, do ul. Powstańców Śląskich. Koniec prac na zachodnim odcinku II linii metra planowane jest w 2023 r. Zbudowana zostanie stacja przy ul. Połczyńskiej i Stacja Techniczno-Postojowa Mory. Przy ul. Księcia Janusza pod ul. Górczewską gotowa jest już betonowa konstrukcja stacji, trwa budowa komory torów odstawczych za stacją w kierunku zachodnim. Na stacji Młynów zbudowany jest poziom -1 czyli przyszłej antresoli z której pasażerowie będą schodzili na perony; trwają prace na poziomie -2. Na Płockiej gotowe są wszystkie ściany stacji, trwa betonowanie stropu stacji.  

Rozbudowa II linii metra w kierunku Woli rozpoczęła się jesienią 2016 r. W głąb Woli metro pojedzie ze stacji Rondo Daszyńskiego. Będzie to ok. 3,5 km trasy  Planowane stacje to: Płocka, Młynów oraz Księcia Janusza. Dojazd ze stacji Księcia Janusza na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 12 minut. Czas budowy to 38 miesięcy. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i dziś przewożą ponad 150 tys. pasażerów dziennie. 

Komentarze


Na antenie Radia Plus

Wybierz miasto