Dofinansowanie dla PKM-ki

13-03-2018

Pomorska Kolej Metropolitalna otrzymała 61mln dofinansowania na elektryfikację linii i budowę nowego przystanku Gdańsk Firoga. Inwestycja zrealizowana zostanie w latach 2020-2023.

Podziel się ze znajomymi
PKM
PKM
- Staraliśmy się o 85-procentowe dofinansowanie z UE planowanej przez nas inwestycji i tyle otrzymaliśmy. Cieszymy się, że znaleźliśmy się w gronie trzech pierwszych projektów najwyżej ocenionych przez CUPT w tym konkursie. Dzięki temu już za kilka lat nasi pasażerowie zyskają jeszcze większy komfort podróżowania po linii PKM szybszymi i bardziej pojemnymi pociągami elektrycznymi. Ta inwestycja pozwoli w pełni wykorzystać potencjał linii, którą w 2017 roku przejechały ponad 3 miliony pasażerów. - mówi Mieczysław Stuk, marszałek województwa pomorskiego.


Linia PKM od samego początku planowana była jako linia elektryczna, jednak ze względu na brak trakcji elektrycznej na linii 201 (Gdynia – Kościerzyna), z którą linia PKM łączy się w Rębiechowie, plany elektryfikacji samorządowa spółka PKM SA musiała odłożyć w czasie - do momentu przygotowania przez PKP PLK projektu elektryfikacji linii 201.


- Elektryfikacja samej linii PKM, bez tworzącej z nią wspólną sieć linii 201 byłaby bezcelowa, bo trakcja elektryczna kończyłaby się „ślepo” w Rębiechowie. Dlatego cały czas namawialiśmy naszych partnerów z PKP do elektryfikacji linii 201 i obecnie, kiedy PKP PLK taki projekt już przygotowują wspólnie zelektryfikujemy obie nasze linie. Dzięki temu od 2023 z Kościerzyny i Kartuz można będzie dojechać pociągiem do Trójmiasta jeszcze szybciej i wygodniej niż obecnie. - wyjaśnia Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego nadzorujący projekt PKM.


Oprócz elektryfikacji, w ramach inwestycji przewidziano budowę nowego przystanku kolejowego Gdańsk Firoga . Będzie on zlokalizowany między przystankami Gdańsk Matarnia, a Gdańsk Port Lotniczy.



Komentarze


Na antenie Radia Plus

Wybierz miasto