Tramwaje Warszawskie szykują się do kolejnych inwestycji

16-04-2018

Chodzi o dwie nowe trasy na Białołęce. Jedna ma biec w kierunku ulicy Głębockiej. Druga zaś Modlińską od pętli przy FSO do Płochocińskiej.

Podziel się ze znajomymi
Tramwaje Warszawskie szykują się do kolejnych inwestycji
Tramwaje Warszawskie szykują się do kolejnych inwestycji | Źródło: Tramwaje Warszawskie
Spółka ogłosiła już przetarg na koncepcję wiaduktu dla tramwajów nad trasą S8. Tamtędy pojadą tramwaje w kierunku tak zwanej Zielonej Białołęki. Trasa będzie wiodła z Bródna ulicami Matki Teresy z Kalkuty, Świętego Wincentego i Głębocką. Następnie wzdłuż wciąż planowanej Trasy Olszynki Grochowskiej. Bieg zakończy na pętli obok Szkoły Podstawowej numer 112. Kiedy w przetargu zostanie wyłoniony wykonawca koncepcji wiaduktu, to zwycięska firma będzie miała pół roku na prace nad dokumentem i zdobycie stosownych pozwoleń. Projektowanie całej trasy tramwajowej ma potrwać do 2021 roku, później ruszy realizacja. Tory i przystanki mają być gotowe w roku 2023.

Tramwaje Warszawskie przygotowują się też do przedłużenia linii tramwajowej, która biegnie od Ronda Starzyńskiego przez ulicę Jagiellońską do pętli Żerań FSO. Po apelach mieszkańców Żerania i Tarchomina spółka i ratusz postanowiły przychylić się do pomysłu budowy tramwaju wzdłuż ulicy Modlińskiej. Na razie Tramwaje szukają firmy, która zbada grunty nad Kanałem Żerańskim, tuż obok mostu, na którym jest rezerwa pod torowisko. W pierwszym etapie późniejszej budowy miałby powstać odcinek od FSO do Płochocińskiej. Następnie tramwaj albo docierałby (w zależności od wybranej koncepcji) ulicą Modlińską do białołęckiego ratusza lub Myśliborską do okolic Galerii Północnej, a potem przez Tarchomin do Winnicy, lub bezpośrednio ulicą Modlińską do planowanego centrum przesiadkowego na Winnicy.

Obie planowane inwestycje mają pomóc w rozładowaniu korków i dać nowe możliwości dojazdu pasażerom, którzy teraz korzystają z mocno zatłoczonych autobusów. Mieszkańcy Zielonej Białołęki dojadą tramwajem do planowanej stacji drugiej linii metra przy Kondratowicza lub dalej do centrum. Natomiast z Tarchomina i Żerania pasażerowie będą mogli się łatwiej dostać na Pragę Północ. Niewykluczone, że w przyszłości (kiedy powstanie już także trasa na Gocław) uda się tramwajem zastąpić linię autobusową 509, która w godzinach szczytu bije rekordy w obłożeniu przez podróżnych i często utyka w korkach.

Komentarze


Na antenie Radia Plus

Wybierz miasto

Przed chwilą graliśmy:

Sprawdź, co wcześniej graliśmy