Zasady pracy Urzędu Miasta

26-10-2020

Sytuacja epidemiologiczna w kraju oznacza konieczność zmian w funkcjonowaniu Urzędu Miasta. Przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi interesantów.

Podziel się ze znajomymi
 Informacje dotyczące obsługi interesantów.
Informacje dotyczące obsługi interesantów. | UM Olsztyna
Olsztyński magistrat cały czas pracuje w najszerszym możliwym zakresie. Pewne modyfikacje działania podjęte zostały przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo mieszkańców oraz pracowników urzędu.

Wiele urzędowych formalności można załatwić drogą elektroniczną Dlatego zachęcamy do założenia Profilu Zaufanego wszystkich, którzy jeszcze tego nie zrobili. To znacznie ułatwia kontakt z administracją publiczną i rozszerza możliwości zdalnej obsługi.

Otwarte są wszystkie wejścia do naszych budynków, jednak przebywać w urzędzie powinny tyle te osoby, które nie mogą załatwić sprawy zdalnie. Swobodnie przemieszczać się po budynkach mogą jedynie pracownicy urzędu.

- W związku z koniecznością ograniczenia kontaktów, unikania gromadzenia się osób na niewielkiej przestrzeni w holu budynków urzędu przy pl. Jana Pawła II oraz przy ul. Wyzwolenia 30 przygotowane zostały po dwa stanowiska obsługi interesantów - informuje sekretarz miasta, Stanisław Gorczyca. 

Najważniejsze informacje o obsłudze interesantów w Urzędzie Miasta

Biuro Obsługi Klienta prowadzi bezpośrednia obsługę interesantów:

* poniedziałek 8:00-16:00,
* wtorek-piątek 7:30-14"00.

Obsługa w zakresie:
- Dowodów Osobistych: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew :329, 330, 434, 89527-54-83, wejście do Ratusza od ulicy Ratuszowej;

- Ewidencji Ludności: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew:412,424, 455, 386, 326, wejście do Ratusza od placu Jana Pawła II i ulicy Ratuszowej;

- Ewidencji Działalności Gospodarczej: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew:474, 324, 472, wejście od ulicy 1 Maja - sala obsługi klienta BOK;

- Potwierdzania Profilu Zaufanego: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew:482, 474, wejście od ulicy 1 Maja - sala obsługi klienta BOK;

- Wydawania Kart Dużej Rodziny: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew: 472, 474,482, wejście od ulicy 1 Maja - sala obsługi klienta BOK;

- Wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew: 359, wejście od ulicy 1 Maja - sala obsługi klienta BOK;

- Wydawania pozwoleń na sprowadzenie zwłok (prochów) osób zmarłych za granicą w celu ich pochowania: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew: 434, wejście do Ratusza od ulicy Ratuszowej, pokój 24

Punkt Obsługi Mieszkańców w Galerii Warmińskiej obsługuje interesantów:
* poniedziałek – piątek 10:00-17:45,
* sobota (nieczynne; do końca października obsługiwani będą interesanci, którzy wcześniej zarejestrowali się na załatwienie formalności w zakresie pracy Wydziału Komunikacji).

Obsługa w zakresie:

- zameldowania/wymeldowania na stałe i czasowe;

- zaświadczenia z ewidencji ludności;

- nadania numeru PESEL.

Wydział Komunikacji obsługuje interesantów:
* poniedziałek 8:00 - 16:00,
* wtorek - piątek 7:30 - 15:30. Od 2 listopada bezpośrednia obsługa klientów będzie odbywać się:
* w poniedziałki 8:00 - 14:00,
* wtorek-piątek 7:30 – 14:00.
* w Punkcie Obsługi Mieszkańców w Galerii Warmińskiej od poniedziałku do piątku 10:00 - 17:45.

Obsługiwani będą wyłącznie ci klienci, którzy zarezerwowali w wydziale lub w POM wizytę on-line i mają potwierdzony 6-cyfrowy kod rezerwacji. Rezerwacja wizyty możliwa na stronie internetowej: http://bezkolejki.olsztyn.eu.

Praktycznie wszystkie sprawy realizowane przez referat rejestracji pojazdów można załatwić korespondencyjnie, o ile do wniosku zostaną dołączone wymagane dokumenty i dowody należnych opłat. W przypadku tzw. braków formalnych wnioskujący zostanie wezwany do ich usunięcia.

Urząd Stanu Cywilnego obsługuje interesantów:

* poniedziałek 8:00 - 16:00,
* wtorek - piątek 7:30 - 14:00.

Obsługa w zakresie:

- zgłoszenia zgonów;

- zgłoszenia narodzin - tylko w sytuacji, gdy należy złożyć oświadczenie uznania ojcostwa. Uwaga: zgłoszeń tych dokonywać można tylko ostatniego ustawowego dnia (na zgłoszenie dziecka żywo urodzonego mamy 21 dni, oraz 3 dni na zgłoszenie dziecka martwo urodzonego);

- zgłoszenia ślubu konkordatowego i cywilnego (po wcześniejszej rezerwacji daty i godziny).

Biuro Rzeczy Znalezionych

* przyjmowanie rzeczy znalezionych przyniesionych do urzędu przez znalazcę lub ich odbiór - na telefoniczne wezwanie portiera;
* kontakt z Biurem w sprawie rzeczy znajdujących się w depozycie jedynie telefoniczny pod nr tel. 89 527 55 27.

Uwaga! Wszystkie pisma trafiające do Urzędu Miasta są podawane 48 godzinnej kwarantannie. Dopiero po tym czasie zostają dopiero włączone w "tradycyjny" obieg dokumentów. Prosimy mieć to na uwadze i nie zostawiać na ostatnią chwilę pilnych spraw.

msz/UM Olsztyn

Komentarze


Na antenie Radia Plus

Wybierz miasto