Ponad 2 miliony odbiorców publikacji Państwowego Muzeum na Majdanku w 2020 roku

23-02-2021

Mniej odwiedzających w realu, ale zdecydowany wzrost odbiorców za pomocą sieci internetowych i mediów społecznościowych. Pandemia koronawirusa, zamknięcie ośrodków kultury nie zatrzymały prac nad zabezpieczeniami zbiorów, publikacji i wystaw znajdujących się w zbiorach Muzeum.

Podziel się ze znajomymi
Państwowe Muzeum na Majdanku podsumowało 2020 rok
Państwowe Muzeum na Majdanku podsumowało 2020 rok | Państwowe Muzeum na Majdanku
Mimo że był to czas, w którym z powodu pandemii Covid-19 prowadzenie standardowej działalności merytorycznej było wyjątkowo trudnym wyzwaniem, pracownikom Muzeum udało się zrealizować ważne projekty muzealne. „Pierwszym ważnym projektem, który udało nam się ukończyć to budowa Muzeum i Miejsca Pamięci w Sobiborze, a także uruchomienie tam wystawy stałej poświęconej historii niemieckiego obozu zagłady w Sobiborze. To bezwzględnie najważniejsze dokonanie naszej instytucji w ubiegłym roku, a nawet kilku ostatnich lat. Nie mówię tego przez pryzmat doświadczenia pandemii, a więc bardzo trudnego czasu dla nas wszystkich, czy w kontekście faktu, że budowa muzeum i realizacja wystawy stałej w Sobiborze są częścią większego przedsięwzięcia o charakterze międzynarodowym (…), co zawsze stanowi dodatkowe wyzwanie. Myślę głównie o rezultacie, jaki osiągnęliśmy, czyli wysokim poziomie merytorycznym ekspozycji i jakości jej wykonania, aranżacji plastycznej oraz ogólnej kompozycji, za która bezpośrednio byli odpowiedzialni pracownicy Państwowego Muzeum na Majdanku” – mówi Agnieszka Kowalczyk-Nowak, rzecznik prasowy PMM.
W 2020 roku zakończył się także remont konserwatorski jednego z najważniejszych zabytków związanych z historią Holokaustu – baraku łaźni męskiej i sąsiadującego z nim budynku komór gazowych na terenie Muzeum na Majdanku. „Obiekt będzie niebawem udostępniony dla odwiedzających Muzeum. Budynek został także przygotowany, aby mogły go zobaczyć osoby z niepełnosprawnością” - dodaje A. Kowalczyk-Nowak.
Blisko 200 tysięcy mniej osób odwiedziło Państwowe Muzeum na Majdanku w ubiegłym roku. „To 2/3 mniej niż w roku 2019. Nasze funkcjonowanie przeszło do sieci online, odnotowaliśmy milionowy wzrost naszych zasięgów po publikacji materiałów w internecie. Nasi pracownicy za pomocą mediów społecznościowych zaczęli udostępniać więcej filmów, zdjęć czy podcastów – łącznie 60 materiałów multimedialnych o łącznym czasie emisji 10 godzin. Dzięki temu nasze materiały i zbiory zostały udostępnione ponad 2 milionom odbiorcom"- wyjaśnia A. Kowalczyk-Nowak.
O podsumowaniu działalności Państwowego Muzeum na Majdanku w ubiegłym roku - Małgorzata Oroń rozmawia z Agnieszką Kowalczyk-Nowak, rzeczniczką prasową Państwowego Muzeum na Majdanku w Lublinie.

Małgorzata Oroń


 
Agnieszka Kowalczyk-Nowak, PMM pokazało swoje zbiory ponad 2 milionom odbiorców w ciągu jednego roku

Komentarze


Na antenie Radia Plus

Wybierz miasto