"Możesz to zmienić" - reaguj i nie bój sę pomóc

23-06-2015

"Możesz to zmienić" to tytuł kampanii społecznej, której celem jest zachęcenie mieszkańców dużych miast do reagowania w sytuacji, gdy są oni świadkami napadu lub gwałtu.

Podziel się ze znajomymi
Kampania "Możesz to zmienić"
Kampania "Możesz to zmienić" | facebook.com/mozesztozmienic
Brutalne napaści zdarzają się nie tylko w ciemnych zaułkach, dochodzi do nich także w centrach miast. - Takie sytuacje niestety się zdarzają, choć Warszawa jest miastem bezpiecznym. Z ostatnich badań przeprowadzonych w ramach Barometru Warszawskiego wynika, że 64 % warszawiaków uważa nasze miasto za bezpieczne, a 78 % czuje się bezpiecznie spacerując w swojej okolicy po zmroku. – powiedział Włodzimierz Paszyński, wiceprezydent Warszawy - Świadczą o tym również statystyki policji, według których Warszawa jest na 5. miejscu wśród wszystkich miast wojewódzkich pod względem liczby dokonanych przestępstw w przeliczeniu na 100 tys. ludności.

- Według badań przeprowadzonych przez firmę SW Research, 61% ludzi nie reaguje gdy widzi przemoc na ulicy - mówi Anna Bielecka, organizator kampanii społecznej "Możesz to zmienić". Jako przyczynę braku reakcji respondenci najczęściej podawali strach o własne zdrowie (76,6 %) lub strach przed konfrontacją z napastnikiem (74,1%). 48% pytanych nie reaguje bo uważa, że to nie ich sprawa, a 41,2 % nie reaguje, bo jest zniechęcona przyszłym kontaktem z policją. 46,3 % nie reaguje, bo uważa, że nie jest wystarczająco silna, natomiast 40,7 % nie reaguje dlatego, że inni także nie reagują. Firma SW Research przeprowadziła na potrzeby realizacji kampanii także innowacyjne badania emocji, tzw. Emotrack. Z badań tych wynika, że dominującymi emocjami towarzyszącymi oglądaniu spotu są złość oraz smutek.

Spoty informujące o kampanii będą widoczne w miejskiej komunikacji.


Komentarze


Na antenie Radia Plus

Wybierz miasto