Tunel nowej Zakopianki przebity.

Drążona w masywie Lubonia Małego druga, tzw. lewa nitka tunelu w ciągu nowej Zakopianki, czyli drogi ekspresowej S7, została przebita. Ekipy, drążące tunel od strony północnej i południowej w końcu się spotkały. Do wysadzenia ostatnich elementów skalnej ściany użyto 150 kilogramów dynamitu. Podczas budowy tunelu (prawej i lewej nitki) zużyto ponad 180 ton materiałów wybuchowych. Prace prowadzone były na trzy zmiany, przez całą dobę.
W przyszłym roku pobiegnie tamtędy lewa nitka drogi ekspresowej S7 z Lubnia do Rabki Zdroju. Tunel pod masywem Lubonia Małego będzie najdłuższą tego typu konstrukcją w Polsce. W październiku ubiegłego roku udało się przebić prawą nitkę tunelu, a budowa nowej Zakopianki rozpoczęła się w 2016 roku. Koszty wszystkich prac wyniosą ponad 2 miliardy złotych. W najbliższym czasie rozpoczną się prace budowlane na ostatnim odcinku realizowanej nowej Zakopianki od Rdzawki do Nowego Targu. Ten 16-kilometrowy odcinek ma być ukończony w 2023 r. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podkreślił, że droga, która cieszyła się bardzo złą sławą, staje się jedną z najbezpieczniejszych i komfortowych w Polsce