Od 4 maja ZUS otwiera sale obsługi klientów

Każdy, kto przyjdzie do placówki, musi przestrzegać obostrzeń sanitarnych, czyli zachowania odstępu, min. 1,5 metra, zakrywania ust i nosa. ZUS w Zamościu oddaje też do użytku przebudowaną salę obsługi.
Od najbliższego poniedziałku zostaną otwarte ponownie sale obsługi w siedzibach Zakładu ubezpieczeń Społecznych. W związku z epidemią nadal będą obowiązywały podwyższone środki ostrożności. – Podjęliśmy decyzję, aby ponownie otworzyć sale obsługi klientów. Wiemy jak jest to ważne dla osób, które szukają informacji, np. na temat rent i emerytur lub o tym, w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE). Otwarcie naszych sal odbędzie się z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. W poniedziałki nasze placówki będą dostępne od godz. 8.00 do 18.00 – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS. Jak dodaje Zakład, do bezpośredniej obsługi klientów w placówkach nadal będą dostępne skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty i wnioski. Z uwagi na stan epidemii Zakład apeluje jednak do klientów, by dla bezpieczeństwa ograniczyli osobiste wizyty do niezbędnych sytuacji.
Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Jeśli klient przyjdzie z osobą towarzyszącą, powinna pozostać w strefie oczekiwania. Wyjątkiem są osoby towarzyszące klientom z niepełnosprawnością, tłumacze języka migowego, pełnomocnicy oraz dzieci pod opieką rodziców.
Przed ogłoszeniem epidemii obsługa klientów odbywała się w pomieszczeniach zastępczych z powodu prac konstrukcyjnych w budynku. Od poniedziałku interesanci wrócą do właściwej sali obsługi, już przebudowanej. Jest teraz o 45 metrów kwadratowych większa, co pozwoliło na stworzenie wygodnej poczekalni. Blisko drzwi wejściowych pojawiło się nowe stanowisko: informacja ogólna. Przy nim będzie można uzyskać podstawowe informacje i pobrać druki. Sala obsługi dzieli się na wyraźne strefy: dla świadczeniobiorców po prawej stronie od głównego wejścia, a dla przedsiębiorców i ubezpieczonych – po lewej. Nowa sala, przebudowane toalety i zmodernizowana winda są lepiej przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wraca również system kolejkowy, który pomaga kierować ruchem klientów. Materiał: Maciej Kurek