Jeden przetarg rozstrzygnięty, drugi ogłoszony
Mowa o budowie kolejnych odcinków drugiej linii metra. Ratusz pochwalił się, że wybrał wykonawcę podziemnej kolejki na Bródnie. Niespodzianki nie było.
Ostatni odcinek drugiej linii metra po prawej stronie Wisły wybuduje konsorcjum Astaldi i Gülermak. Te firmy wybudowały już centralny odcinek i pracują także na pozostałych nowych odcinkach na Woli i Targówku. Zaskoczenia więc nie było. Wykonawca będzie miał 3 lata od podpisania umowy na to, żeby wykonać prace. Koszt inwestycji to to blisko 1,4 miliarda złotych. Za te pieniądze powstaną cztery kilometry trasy wraz z trzema stacjami – Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Za ostatnią stacją powstanie także hala z torami odstawczymi. Do wybudowania będą także trzy wentylatornie. Razem z rozstrzygnięciem tego przetargu, opublikowano kolejny. Tym razem chodzi o budowę tuneli i dwóch stacji na Woli i Bemowie. Chodzi o przystanki Wola Park i Powstańców Śląskich. Cały odcinek przebiega pod ulicą Górczewską. Przedsiębiorcy mogą nadsyłać oferty do 7 sierpnia. Zwycięzca przetargu będzie musiał wykonać tunele i stacje w ciągu 38 miesięcy od momentu podpisania umowy. Według zapowiedzi stołecznych urzędników, całą drugą linią metra mamy pojechać przed 2023 rokiem. Budowane aktualnie odcinki na Woli i Targówku mają być ukończone już w przyszłym roku. Od marca 2015 roku możemy natomiast korzystać z centralnego odcinka drugiej linii metra na trasie od Dworca Wileńskiego do Ronda Daszyńskiego.