Nowe tramwaje dla Warszawy. Jednokierunkowe Hyundaie też z homologacją
Chodzi o nowe tramwaje dla Warszawy. Do tej pory na torach widzieliśmy już dwukierunkowe składy. Przyszedł czas na te najdłuższe.
Po stołecznych torach od 14 grudnia jeżdżą już dwukierunkowe Hyundaie. Już niedługo dołączą do nich dłuższe, jednokierunkowe składy. Czekają teraz na odbiory po tym, jak uzyskały homologację. Z pasażerami najprawdopodobniej pojadą za nieco ponad miesiąc. Tak przynajmniej twierdzą Tramwaje Warszawskie. Najdłuższych, 33-metrowe nowych wagonów będzie 18. Są dłuższe o 2,5 metra niż obecne tramwaje niskopodłogowe. To najdłuższe tramwaje, jakie kiedykolwiek jeździły po stołecznych torowiskach. Każdym z nich będzie mogło podróżować nawet 240 osób.
W sumie razem z dwukierunkowymi i krótszymi składami - nowych tramwajów będzie 123. Produkuje je firma z Korei Południowej - Hyundai Rotem Company. To największa umowa na tramwaje podpisana dotychczas w Polsce i jedna z większych w Europie. Dostawy są podzielone na dwie części: w zamówieniu podstawowym Tramwaje Warszawskie kupią 123 tramwaje, a w ramach opcji będzie możliwy zakup kolejnych 90 tramwajów firmy Hyundai Rotem, która złożyła najkorzystniejszą ofertę. Wszystkie pojazdy w ramach zamówienia podstawowego mają zostać dostarczone do stolicy do końca tego roku, a te budowane w ramach opcji – do końca 2023 roku. Zakup uzyskał częściowe dofinansowanie z funduszy UE w wysokości 285 milionów złotych.