Linia obwodowa do remontu. Zamknięty odcinek Warszawa Zachodnia - Warszawa Gdańska

2017-03-13 8:09
Remont linii obwodowej
Autor: Archiwum serwisu

Na 15 miesięcy ruch kolejowy linii kolejowej na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Gdańska oraz Warszawa Gołąbki - Warszawa Gdańska został wstrzymany w związku z modernizacją. Remont i przebudowa umożliwi sprawny przejazd pociągów pasażerskich dalekobieżnych podczas remontu linii średnicowej.

To jest jedna z największych inwestycji kolejowych w naszym regionie. Linia obwodowa idzie do remontu, a zatem zmieniona będzie organizacja ruchu pociągów na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Gdańska. W związku z remontem utrudnienia czekają pasażerów. Pociągi, które do tej pory kursowały pomiędzy stacją Warszawa Zachodnia a stacją Warszawa Gdańska nie będą kursowały przez rok. Ten odcinek linii kolejowej został zamknięty. Pociągi SKM linii S9 kursują tylko w relacjach Warszawa Gdańska - Legionowo - Legionowo Piaski -Wieliszew i z powrotem. Pociągi KM linii R9 w kierunku Nasielska, Ciechanowa, Mławy i Działdowa kursują tylko z lub do stacji Warszawa Gdańska. Pasażerowie powinni przesiąść się do komunikacji miejskiej. Na trasie linii 414 uruchomione są po dwa dodatkowe przystanki: PKP Toruńska i PKP Koło. Bilety KM - sieciowe oraz ważne na przejazd do odpowiednich stacji na modernizowanym odcinku linii kolejowej lub przez ten odcinek są honorowane: w pociągach SKM S3 i S9 na całej trasie, a S1 i S2 na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia, na linii metra M1 na odcinku Dw. Gdański - Centrum, w tramwajach i autobusach kursujących na pokrywających się trasach z remontowanym odcinkiem. Kierowców też kłopoty nie ominą, ponieważ kolejarze planują rozbiórkę wiaduktów kolejowych przy ulicy Obozowej, Górczewskiej, Wolskiej i Kasprzaka. Na tych ulicach będzie czasowo wstrzymywany ruch samochodów i tramwajów.

Linia obwodowa zmieni się po remoncie w porządną kolej miejską. Pojawią się dwa dodatkowe przystanki przy ulicy Obozowej i Powązkowskiej. Kolejarze przebudują wszystkie perony i wiadukty. Przy stacji Koło, która zmieni nazwę na stacja Młynów pojawi się bardzo dogodny węzeł przesiadkowy w kierunku obecnie budowanej II linii metra. Linia obwodowa ma szanse stać się bardzo wygodnym połączeniem wewnątrz-miejskim i aglomeracyjnym. Koszt remontu to około 200 milionów złotych.