Warszawa. Miejskie Centrum Kontaktu podsumowało 2021 rok
Operatorzy obsłużyli prawie 700 tysięcy zgłoszeń. Skierowali je mieszkańcy Warszawy do słynnego 19115. Zrobili to kilkoma kanałami.
Najczęściej wykorzystywanym kanałem kontaktu nadal pozostaje telefon. Z informacji przekazanych przez ratusz wynika, że mieszkańcy najczęściej kontaktują się z Miejskim Centrum Kontaktu w poniedziałki i wtorki, między godziną 8 a 18. Można dzwonić pod 19115 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Ale to nie jedyna możliwość. Można korzystać także z portalu Warszawa19115.pl, aplikacji 19115 czy wysyłać maile.
Konsultanci odpowiadają na pytania oraz przyjmują zgłoszenia dotyczące procedur urzędowych oraz spraw, którymi powinny zająć się służby miejskie. Za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu mieszkańcy mogą także zapisać się na bezpłatne usługi pomocy prawnej i porady obywatelskie, zgłosić potrzebę skorzystania z pomocy osłonowej oraz poprosić o odczytanie lub przesłanie mailem informacji zamieszczanych na Elektronicznej Tablicy Ogłoszeń ratusza.
Ratusz przekazał, że w roku 2021 mieszkańcy poszukiwali informacji prawie 250 tysięcy razy, przy czym najwięcej takich zgłoszeń odnotowano w kwietniu. W wyniku zmiany organizacji obsługi spraw podatkowych, znacząco wzrosła liczba pytań dotyczących tego obszaru. Mieszkańcy interesowali się także nowymi płatnościami za odbiór odpadów oraz zmianą zasad parkowania na Ochocie i Żoliborzu.
Wśród zgłoszeń interwencyjnych, związanych z organizacją życia w mieście, w ubiegłym roku najwięcej było spraw dotyczących odbioru śmieci i utrzymania czystości w mieście oraz spraw drogowych, w tym szczególnie dotyczących parkowania. Najwięcej zgłoszeń, podobnie jak we wcześniejszych latach, było z Mokotowa, Śródmieścia, Pragi-Południe i Woli, a najmniej z Wesołej i Rembertowa.