Nowa centrala ruchu ZTM

2000 tysiące pojazdów pod lupą Zarządu Transportu Miejskiego. Spółka pochwaliła się nowoczesną centralą ruchu, która pozwala na dokładną lokalizację pojazdów, monitorowanie opóźnień, a nawet temperatury w środku pojazdów.
Zarząd Transportu Miejskiego za pomocą nowego Systemowi Zarządzania Pozycjami Pojazdów, ma stały wgląd w aktualne położenie autobusów i tramwajów w Warszawie. Mechanizm wykorzystuje do tego sygnał GPS. System pobiera też informacje z samych pojazdów. Dyspozytorzy wiedzą jaka jest wysokość temperatury wewnątrz autobusu czy tramwaju, wiedzą czy działają systemy ogrzewania lub klimatyzacja. Podgląd obrazu z kamer zamontowanych w pojazdach, zmienia się co 10 sekund. Stały monitoring komunikacji miejskiej służy przede wszystkim do badania punktualności pojazdów komunikacji miejskiej, obserwacji, gdzie pojawiają się opóźnienia i korygowania rozkładów jazdy. System ma pomagać także przy uruchamianiu komunikacji zastępczej.System bazuje na danych otrzymywanych w czasie rzeczywistym bezpośrednio z pojazdów, a aktualna wersja obejmuje na razie część pojazdów. Nowy system to narzędzie wspierające pracę centrali ruchu. Miasto w ten sposób kontroluje przede wszystkim usługi komunikacyjne wykonywane przez prywatnych przewoźników. Zarząd Transportu Miejskiego wdrożyło nowy system, ze względu na nowe umowy na usługi komunikacyjne z prywatnymi operatorami. Wkrótce na ulice Warszawy wyjedzie 50 hybrydowych, 12-metrowych autobusów firmy Mobilis. Docelowo system ma monitorować też składy Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich.