Pasażerowie kupili bilety za ponad 955 milionów złotych
Tak wynika z podsumowania za 2018 rok. Przygotował je Zarząd Transportu Miejskiego. Coraz bardziej popularne są bilety w mobilnych aplikacjach.
Wartość biletów sprzedanych w ubiegłym roku to dokładnie 955 019 882,10 złotych. To o ponad 8 milionów złotych więcej niż w 2017. Dzięki temu było też o prawie 16 milionów złotych więcej wpływów do budżetu ZTM-u z tytułu ich sprzedaży. To prawie 850 milionów. To może być zasługa tego, że wprowadzono Bilety Metropolitalne. Nie bez znaczenia jest także to, że od 1 września Bilety Warszawiaka i Młodego Warszawiaka obowiązują teraz w obu strefach biletowych. Kupno miesięcznych czy kwartalnych stało się więc dla wielu bardziej opłacalne. Zarząd Transportu miejskiego sprawdził także, gdzie i jakich biletów sprzedało się najwięcej. W Punktach Obsługi Pasażerów podróżni zostawili 86 milionów złotych. Najchętniej bilety kupowali przy Dworcu Wileńskim, na stacji metra Centrum i Dworcu Centralnym. Jeszcze więcej pieniędzy z biletów przyniosła sprzedaż w kioskach i salonach prasowych – łącznie to 111 milionów. Niekwestionowanymi liderami w wartości sprzedanych biletów są jednak operatorzy automatów stacjonarnych. U nich pasażerowie wydali 605 milionów złotych. Maszyny w autobusach i tramwajach zarobiły blisko 122 miliony złotych. Rekordowe okazały się jednak w ubiegłym roku także aplikacje mobilne. Pasażerowie sięgali po nie ponad 77 procent razy częściej niż w roku 2017.