Plany zabudowy Dworca Południowego

Powstaje koncepcja węzła komunikacyjnego Dworzec Południowy na Mokotowie. Ruszyły spotkania informacyjne z mieszkańcami, a także pasażerami którzy codziennie korzystają z tego węzła przesiadkowego. Architekci współpracujący z ZTM przygotowali kilka koncepcji, które różnią się między innymi przebiegiem linii tramwajowej ze Służewca do Wilanowa.
Punkt przesiadkowy w rejonie ulic Puławskiej, al. Wilanowskiej, stacji metra Wilanowska oraz ul. Bukowińskiej ma być wygodnym dla pasażerów połączeniem metra, autobusów miejskich i dalekobieżnych oraz tramwajów. Powstaną tam także restauracje, kawiarnie, poczekalnie i Punkt Obsługi Pasażerów. Istnieją dwie koncepcje wizji tego miejsca. Wersja podstawowa obejmuje zagospodarowanie wyłącznie obszaru istniejącej pętli autobusowej. Planowany jest dwupoziomowy dworzec, gdzie z pierwszego piętra odjeżdżałyby autobusy dalekobieżne, a z poziomu zerowego - miejskie. Wersji zaawansowana przestawia trzy działki: na pętli, parkingu "Parkuj i Jedź" oraz pustej przestrzeni między stacją metra a pętlą autobusową. Architekci zaplanowali, aby przy stacji metra stanął dworzec autobusów miejskich i dalekobieżnych. W alei Wilanowskiej, gdzie obecnie jest pętla przeniesiony zostałby parking "Parkuj i Jedź". Wjazd do niego byłby możliwy poprzez tunel - Puławską, od strony Piaseczna. Dwie koncepcje inwestora odróżnia przebieg linii tramwajowej na odcinku Służewiec -Wilanów. Pierwsza to poprowadzenie jej między węzłem a stacją metra, a druga mogłaby przebiegać bezpośrednio wzdłuż alei Wilanowskiej. Na węźle przesiadkowym powstać ma nowa pętla tramwajowa, która zaplanowana jest w obydwu wariantach. Budowa pierwszego etapu dworca powinna ruszyć na przełomie 2019 i 2020 roku. Architekci, oprócz przygotowania projektu, mają za zadanie także przygotowanie dokumentacji prawnej i finansowej.