Po feriach komunikacja (prawie) wraca do normy
Autobusy, tramwaje i metro znów kursują z częstotliwością tak, jak przed zimową przerwą w nauce. Jest jednak kilka istotnych zmian. Sprawdziliśmy, o co dokładnie chodzi.
Większość linii autobusowych, tramwaje i podziemna kolejka znów jeżdżą według rozkładów jazdy, które były znane nam sprzed ferii zimowych. Zarząd Transportu Miejskiego postanowił jednak wykorzystać koniec zimowego wypoczynku dla uczniów do wprowadzenia kilku istotnych zmian. Pasażerowie linii 165 doczekali się większej liczby autobusów w porannym szczycie na trasie Wyczółki - Metro Wilanowska. Kursują teraz między 6:40 a 8:20 praktycznie co 10 minut. W tym celu wykorzystano autobusy obsługujące linię 331, która pasażerów o poranku wozi głównie od Metra Wilanowska do biurowców. W drodze powrotnej - pasażerów jest dużo mniej. Dlatego wracając do Metra Wilanowska - zmienia się numer z 331 na 165 i kilka autobusów jedzie dzięki temu inną trasą rozładowując tłok.
Zarząd Transportu Miejskiego przygotował także zmiany przystankowe. Zmienił się charakter przystanków Conrada-Szkoła 01 i 02 na Bielanach. To dla linii 114, 171, 180. Teraz jest to przystanek stały, a nie "na żądanie". Taka sama zmiana została w prowadzona dla przystanków Łososiowa 01 i 02 na Siekierkach dla linii 108 i 167. Uruchomiony został też na Mokotowie przystanek Wynalazek 03. Od dziś zatrzymują się na nim linie: 401, 402 i 504, ale tylko w kierunku Ursynowa, Kabat i Marysina. We Włochach z kolei linia 401 zatrzymuje się też na przystankach Orzechowa 01 i 02. Do tego nowe rozkłady jazdy wprowadzono dla linii: 108, 114, 167, 171, 180, 401, 402 i 504.
Jest też podmiejska nowość. Linia 705 dojeżdża teraz jeszcze dalej, niż do tej pory. Zamiast na pętli Nowe Załubice przy ulicy Kościelnej, kończy teraz trasę na przystanku Nowe Załubice Opolska przy ulicy Opolskiej. Trasa została wydłużona na wniosek urzędu miasta i gminy Radzymin. Ma zwiększyć dostępność do komunikacji miejskiej w tej części miejscowości. Pętla przy Opolskiej jest obecnie najdalej na północ wysuniętą krańcówką dla autobusów Warszawskiego Transportu Publicznego.