Po Moście Gdańskim pociągi pojadą szybciej

Pojawią się bowiem nowe przęsła. Inwestycja będzie kosztowna, ale poprawią się jakość podróżowania i przepustowość tego odcinka linii obwodowej. Prace zakończą się w przyszłym roku.
Aktualnie trwa usuwanie starych przęseł. W ich demontażu i transporcie na prawy brzeg Wisły pomagają dźwigi i barki. Tory kolejowe i sieć trakcyjna na południowej nitce mostu już zostały zdjęte. W sumie wymienić trzeba dziewięć przęseł. Każde z siedmiu środkowych waży około 27 ton, dwa skrajne są lżejsze i mają po 10 ton. Nowe przęsła pozwolą na ruch pociągów towarowych z prędkością 100 kilometrów na godzinę, a składy pasażerskie pomkną nawet 120 kilometrów na godzinę. Tak ma być już w sierpniu przyszłego roku. O ile harmonogram prac zostanie dotrzymany. Prace na Moście Gdańskim prowadzi PKP PLK. Inwestycja jest warta 75 milionów złotych. Pieniądze pochodzą z budżetu spółki. Remont nie ma wpływu na ruch pociągów. Poruszają się one drugim torem, który od dłuższego czasu jest jedynym przejezdnym połączeniem na przeprawie.