Ratusz zaplanował inwestycje i modernizacje w roku 2018
Sezon 2018 zapowiada się dla stołecznych drogowców, tramwajarzy oraz wodociągów bardzo pracowity. Zaplanowano łącznie 1308 remontów oraz większych drogowych inwestycji.
W planach drogowców są weekendowe frezowania oraz przebudowy ulic, które obejmą remonty chodników, naprawę podbudowy i zmiany poprawiające bezpieczeństwo ruchu. W kalendarz prac Zarządu Dróg Miejskich wpisane są kolejne aktywne przejścia dla pieszych oraz nowe, kompleksowe prace w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
Zakończony własnie pierwszy etap konsultacji społecznych, pozwoli sprawdzić proponowane przez mieszkańców miejsca zasadzeń. ZDM przeprowadzi kontrolę pod względem możliwych kolizji z innymi inwestycjami, zwłaszcza sieciami podziemnymi. Posadzenia drzew i krzewów są ważnym punktem w tegorocznych planach remontowych. Nowe nasadzenia pojawią się na ulicach m. in. Marszałkowskiej, Chałubińskiego, alei Jana Pawła, Puławskiej, Ostrobramskiej, Przyczółkowej, Wale Miedzeszyńskim, alei Wilanowskiej i Towarowej. MPWiK rozpocznie w tym roku realizację dwóch dużych inwestycji. Wybudowany zostanie kolektor ściekowy C Bis do Pruszkowa, który będzie biegł m.in. wzdłuż alei Krakowskiej. Modernizacja czeka także kolektor Burakowskiego. Odnowiony kolektor będzie "magazynem" wody w czasie ulewnych deszczy co pozwoli ograniczać występowanie podtopień i zalewisk. Prace będą współfinansowane ze środków unijnych.
Rok 2018 to kontynuacja budowa Południowej Obwodnicy Warszawy. Ruszy także budowa tunelu wzdłuż ulicy Płaskowickiej i węzła z Przyczółkową. Utrudnienia w ruchu czekają kierowców podczas budowy węzła z ulicą Patriotów. Planowany termin zakończenia całej inwestycji to trzeci kwartał 2020 roku. Jednak największą inwestycją, która będzie kontynuowana w tym roku jest rozbudowa drugiej linii metra. Tramwaje Warszawskie w swoich planach chcą zmodernizować trasę na Puławskiej pomiędzy ulicami Malczewskiego a Madalińskiego. Kontynuacja prac będzie prowadzona na torowisku przy ulicy Jagiellońskiej od ronda Starzyńskiego do pętli Żerań. Nowe trasy to budowa około 30 kilometrów torów. Ruszą przetargi na powstanie tras tramwajowych z Wilanowa, na Gocław i na ulicy Kasprzaka.