Samotny przetarg na "stołecznego kanara"

Otworzono oferty w przetargu na wybór firmy, która podejmie się kontroli ważności biletów w stołecznej komunikacji.
Zarząd Transportu Miejskiego chce wybrać firmę, której pracownicy będą sprawdzali czy pasażerowie komunikacji wywiązują się ze swojego obowiązku i wnoszą opłaty za przejazd komunikacją miejską. Na przetarg wpłynęła tylko jedna oferta. Obecnie trwa jej formalne sprawdzanie. Dzięki zatrudnieniu zewnętrznej firmy ZTM nie będzie musiał się zajmować ich zatrudnianiem i prowadzeniem uciążliwej obsługi administracyjno-kadrowej. Głównym celem jest wzrost liczby przeprowadzonych kontroli w środkach komunikacji miejskiej. Kontrolerzy mają sprawdzać bilety przez wszystkie dni tygodnia przez cały czas funkcjonowania komunikacji miejskiej. Kontrole będą prowadzone na obszarze wszystkich stref biletowych. Kontrolerzy będą pracować w systemie wielozmianowym. W każdym miesiącu będą musieli wykonać co najmniej 107 100 kontroli. Każdy kontroler zatrudniony do sprawdzania biletów, będzie musiał być pełnoletni, być nie karany, mieć dobry stan zdrowia, wykazywać się kulturą osobistą, odpornością na stres, mieć minimum średnie wykształcenie. Zatrudnione osoby będą musiały wykazać się też znajomością języków obcych (angielskiego lub rosyjskiego) oraz zaliczyć 8-godzinne szkolenie praktyczne w terenie, ale to już po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego ze znajomości przepisów.