Zakończono poszerzanie mostu Grota-Roweckiego

Po zakończeniu przebudowy stołeczny most Grota-Roweckiego będzie miał na każdej nitce po pięć pasów ruchu - po dwa dla przejazdów tranzytowych i po trzy dla ruchu lokalnego.
We wtorek do konstrukcji mostu zamontowany został ostatni element konstrukcji poszerzającej. Przeprawa została poszerzona o 10 metrów i obecnie jej szerokość wynosi 46 metrów. Pozwoli to na wydzielenie na każdej nitce dwóch wewnętrznych pasów ruchu dla przejazdów tranzytowych oraz trzech pasów, oddzielonych barierą, dla ruchu lokalnego - poinformował we wtorek stołeczny ratusz. Do konstrukcji "starego" mostu dospawano po 52 elementy z każdej strony obu nitek, a więc po 104 elementy na każdą z nich (czyli 208 elementów na całą przeprawę). Elementy ważą od 9 do 15 ton - łącznie zużyto ok. 3450 ton stali. Samochody jeżdżą w obydwu kierunkach północną częścią mostu, prace budowlane trwają na południowej części trasy AK. Do zakończenia prac na Trasie Armii Krajowej pozostało już tylko siedem miesięcy. Trasę AK do parametrów drogi ekspresowej S8 przebudowuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Zakres prac to m.in. zmiana szerokości jezdni głównych, połączenie istniejących i projektowanych węzłów na Trasie AK, budowa ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. Rozbiórce i ponownej odbudowie podlegać będzie 16 obiektów, natomiast w sumie - obiektów mostowych odbudowywanych oraz nowobudowanych - w inwestycji będzie 33, w tym kluczowy most gen. S. Grota-Roweckiego. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na październik 2015 r. Wykonawcą prac jest firma Metrostav Polska S.A.