Zbliża się przebudowa Warszawy Gdańskiej. Kto się jej podejmie?

Odpowiedzi na to pytanie szukają aktualnie kolejarze. Trwa przetarg. Pod koniec miesiąca okaże się ilu jest chętnych.
Stacja musi zostać przebudowana tak, by mogła obsłużyć dużo większą liczbę pasażerów niż dotychczas. Wszystko dlatego, że podczas planowanej przebudowy linii średnicowej to przez Dworzec Gdański będzie kursowała większość pociągów, w tym dalekobieżne. Na każdym z peronów wydłużone zostaną zadaszenia. Po to, by pod dachem znalazły się całe platformy. Z każdej z nich będzie można zejść do podziemi schodami normalnymi i ruchomymi. Według założeń, pojawią się także windy. Znaczącą nowością będą także zupełnie nowe ciągi piesze dla pasażerów. Mowa między innymi o dodatkowym tunelu przejścia podziemnego po zachodniej stronie dworca. Będzie ono łącznikiem między peronami a nowym budynkiem stacji oraz biurowcami. Według założeń pojawią się też dwie zadaszone kładki. Jedna będzie biegła od peronów do ulic Felińskiego i Kłopot. Druga zaś połączy dworzec bezpośrednio z wiaduktem na ulicy Andersa. Dworzec Gdański w nowej odsłonie ma być gotowy w 2020 roku. Wtedy bowiem ruszy przebudowa stołecznej średnicy kolejowej. Wykonawca z pracami na Warszawie Gdańskiej będzie musiał się uporać wyjątkowo szybko. Będzie miał na to tylko 20 miesięcy od podpisania umowy. Termin składania ofert mija 26 września.