Program "Dobry start" na początek nowego roku szkolnego. Komu się należy? Jak złożyć wniosek?
Wielkimi krokami zbliża się rozpoczęcie roku szkolnego, a wraz z nim, pojawia się sporo pytań rodziców dotyczących dodatku 300+. Komu należą się dodatkowe pieniądze na wyprawkę szkolną dla dziecka? Jak złożyć wniosek? Do kiedy?
300 + to świadczenie przeznaczone dla uczniów na wyprawkę szkolną. Otrzymuje się je bez względu na dochód rodziny, jeżeli jest się rodzicem lub opiekunem dziecka uczęszczającego do szkoły w wieku do 20 lat lub w przypadku ucznia z niepełnosprawnością - w wieku do 24 lat. Pieniądze otrzymuje się na rachunek bankowy. Obecnie wsparcie to otrzymuje ok. 4,5 mln polskich dzieci. Program realizowany jest od 2018 r. 300 +, zwany inaczej programem Dobry Start, ma na celu wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci, niezależnie od statusu materialnego, społecznego czy kulturowego ich rodzin. Wniosek można złożyć wyłącznie elektronicznie. Rodzice mogą to zrobić za pośrednictwem:
- portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
- portalu Emp@tia,
- bankowości elektronicznej. Taka możliwość istnieje w bankach: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Pocztowy, Bank Polskiej Spółdzielczości S.A., BNP, Credit Agricole Bank Polska S.A., Getin Noble Bank, ING, Kasa Stefczyka, mBank, Nest Bank, Pekao S.A., PKO Bank Polski, SGB, SKOK Śląsk
- infolinia, tel. 22 290 22 02, czynna w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 8.00 –15.00
- Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS, czynne w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: cot@zus.pl,
- wszystkie placów ZUS oraz e-wizyty w ZUS.