Bydgoszcz wciąż walczy o rządowe fundusze
To na inwestycje w Bydgoskim Parku Przemysłowo-Technologicznym. Wnioski miasta dotyczące Łęgnowa Wsi zostały bowiem odrzucone. Na jakie plany potrzebne są pieniądze?
Chodzi o budowę i remonty dróg, które poprawią dojazd do kilkudziesięciu dużych firm działających w Bydgoskim Parku Przemysłowo-Technologicznym oraz na sąsiadujących z nim terenach dawnych zakładów chemicznych. Jak podaje miasto, tylko na terenie samego BPPT pracuje ponad 4 tysiące osób, duża część dojeżdża spoza miasta. Rozwój infrastruktury transportowej to jeden z najczęściej zgłaszanych postulatów przez przedsiębiorców.
Bydgoszcz składa więc jeden duży wniosek w ramach V edycji programu "Polski Ład". Dotyczy on rozwoju strefy przemysłowej miasta przez poprawę jakości dróg i dostępności komunikacyjnej do układu drogowego wyższego rzędu. Chodzi o ulice: Nowotoruńską, Wojska Polskiego i projektowaną drogę ekspresową S10. Usprawniony zostanie dojazd do Zakładów Chemicznych - Nitrochem. Wartość całego pakietu zadań to 155 milionów złotych. Wymagany jest przy tym 2-procentowy wkład własny miasta.
Jeśli Bydgoszcz otrzyma rządowe dofinansowanie trafi ono na budowę i modernizację infrastruktury drogowej o łącznej długości ponad 6 kilometrów wraz z rozbiórką i budową trzech wiaduktów zlokalizowanych nad istniejącymi liniami kolejowym. To między innymi: budowa ulicy Grzybowej od Hutniczej do Nowotoruńskiej oraz budowa skrzyżowania tych ulic. Będą też modernizacje: ulicy Hutniczej na odcinku do Grzybowej do Łęgnowskiej, Eberherdta na odcinku od Hutniczej do Wulffa, Wulffa od Eberhardta do Petersona, Petersona od Wulffa w kierunku Bydgoskich Przemysłowców, Matuszewskiego od Dziatkiewicza do Bydgoskich Przemysłowców oraz Dziatkiewicza od Matuszewskiego do Raczkowskiego. Zaplanowano też likwidację nieczynnych przejazdów bocznicowych na terenie BPPT.