Trwają prace na moście tramwajowym przez Brdę
Kończy się montaż dźwigarów. W kolejnym etapie powstanie płyta mostu. Przeprawa połączy w przyszłości ulice: Fordońską i Toruńską.
Stalowe dźwigary zostały wcześniej przygotowane przez wykonawcę i montowane są na placu budowy, a następnie nasuwane na podpory. Prace prowadzone są po obu brzegach Brdy, a niebawem obie części konstrukcji zetkną się nad środkiem rzeki. W ramach inwestycji w ciągu ulicy Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy powstaną dwa mosty - tramwajowy i drogowy o konstrukcji stalowo-żelbetonowej. Obiekt tramwajowy będzie miał 255 metrów długości, a obiekt drogowy - 253 metry. Wybudowane zostaną one obok istniejącego mostu drogowego.
Inwestycja wiąże się też z przebudową skrzyżowania ulic Fordońskiej, Łęczyckiej i Kazimierza Wielkiego. W ostatnich tygodniach wykonawca przygotował podbudowę pod nową jezdnię Fordońskiej i przystąpił do budowy biegnącego obok północnego fragmentu torowiska. Wczesną jesienią planowane jest udostępnienie do ruchu części nowych jezdni i torowisk. Wówczas rozpocznie się przebudowa południowej części skrzyżowania.
Po wybudowaniu układu torowego w tej części Bydgoszczy oraz na skrzyżowaniu ulic: Kazimierza Wielkiego i Toruńskiej po drugiej stronie rzeki możliwe będzie rozpoczęcie prac przy przebudowie rozjazdów na połączeniu ulicy Toruńskiej ze modernizowanym torowiskiem wzdłuż Perłowej. Budowa nowych mostów, które usprawnią ruch między Kapuściskami i Bartodziejami to obecnie największa miejska inwestycja. Tylko prace budowlane będą kosztować ponad 153 miliony złotych.