Nextbike przywrócony do dialogu konkurencyjnego ws. MEVO

2020-09-03 17:21
fot. Grzegorz Mehring
Autor: brak danych

Decyzję o ponownym włączeniu spółki do dialogu podjęła Krajowa Izba Odwoławcza.

Dotychczasowym operatorem systemu była spółka celowa NB Tricity założona przez Nextbike Polska. W trakcie realizacji projektu Mevo sytuacja finansowa spółki Nextbke pogorszyła się. Po wypowiedzeniu umowy przez Obszar Metropolitalny Gdańśk-Gdynia-Sopot firma została sprzedana niemieckiemu funduszowi inwestycyjnemu. "Bezpośrednim powodem wypowiedzenia umowy był formalny wniosek NB Tricity o poparcie planu restrukturyzacji spółki oraz brak należytego wykonania umowy. Zgodnie z prawem plan restrukturyzacji polega na wprowadzaniu zmian, które mają naprawić przedsiębiorstwo w celu ustabilizowania jego funkcjonowania." - informuje w komunikacie prasowym Alicja Mongird, rzecznik prasowy OMGGS. Dotychczas w postępowaniu brały udział dwie firmy: konsorcjum BikeU i Freebike oraz firma Marfina (Movienta) z podwykonawcą Geovelo. Jak przekonują przedstawiciele OMGGS, decyzja Izby o konieczności zaproszenia trzeciej firmy oznacza, że przeprowadzona zostanie nowa runda rozmów z Nextbike Polska, co spowoduje wydłużenie procedury przetargowej o kilka tygodni. Aktualnie najbardziej realnym scenariuszem uruchomienia nowego Mevo jest jesień przyszłego roku. Przypominamy, system roweru metropolitalnego Mevo obejmuje 14 gmin OMGGS (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo). W okresie od 26 marca do 28 października 2019 r. ponad 160 tys. zarejestrowanych użytkowników, wypożyczyło 1224 w pełni elektryczne rowery ponad 2 miliony razy.