Dzięki internetowi synod dotarł aż do 20 mln osób

2023-02-28 20:07
Komputer
Autor: pixabay.com Komputer

Szacuje się, że dzięki internetowi, synod dotarł aż do 20 mln osób. W rezultacie otrzymano 110 tys. refleksji synodalnych. Jak zaznacza o. Jeffrey Segovia, który zaprezentował wyniki konsultacji zdalnych, wielu uczestników wskazywało na trudności Kościoła w komunikacji w nowych mediach.

Synod online był wydarzeniem promowanym przez watykańską Dykasterię ds. Komunikacji. Dzięki współpracy z influencerami, możliwe było dotarcie do milionów osób m.in. poprzez TikToka, Facebooka czy Instagrama. Jak zaznacza o. Segovia, choć Kościół wciąż musi wiele się nauczyć w kwestii obecności w social mediach, to jednak uczestnicy obrad wskazywali, że duszpasterze są już obecni w świecie wirtualnym.

W Kościele jedną z aktualnych kwestii jest zaangażowanie się w świat nowej technologii. Musimy uznać obecność tych, którzy działają w mediach cyfrowych. Za wszystkimi profilami, kliknięciami, polubieniami kryją się prawdziwe osoby. Dlatego synod online jest wysiłkiem Dykasterii ds. Komunikacji, która uznaje obecność wiernych w kulturze cyfrowej, w social mediach mających swój własny język” - mówi o. Segovia.

Jego zdaniem, zaskakujące jest to, że „spośród 110 tys. nadesłanych odpowiedzi 10 proc. przysłali niewierzący i niekatolicy. Dobrze, że pozwoliliśmy im wziąć udział w konsultacjach i daliśmy im szansę powiedzieć, co myślą i być wysłuchanymi. Jak słyszeliśmy również od aktualnego Synodu, istnieją kwestie, które sygnalizuje się w świecie cyfrowym: to, że ludzie nie są słuchani, klerykalizm, fakt, że Kościół nie zna języka. Osoby funkcjonujące w świecie cyfrowym często mają trudności z komunikacją z Kościołem”- podkreśla o. Segovia.

Źródło:ekai