Za kilka dni rusza wyprawa rowerowa Niniwa Team

2022-07-27 22:34
Niniwa- Team
Autor: oblaci.pl

1 sierpnia z Kokotka, po raz kolejny wyruszy wyprawa rowerowa Niniwa Team. Dokładnie 10 lat po pamiętnej eskapadzie na Nordkapp, nowe pokolenie rowerzystów związanych z oblackim duszpasterstwem młodzieży, ponownie obierze za cel Przylądek Północny w Norwegii. To jeden z najdalej wysuniętych na północ przylądków Europy.

Przed uczestnikami wyprawy 30 dni drogi i ok. 4000 km do pokonania na rowerach- bez samochodu technicznego i bez zaplanowanych noclegów. A wszystko to w intencji pokoju w Ukrainie i na całym świecie. - Będziemy jechać minimum 150 km dziennie. W takiej formie objechaliśmy całą Europę, zahaczyliśmy o Afrykę, Bliski Wschód i zmierzyliśmy się z Syberią. Kolejne wyzwania przed nami… Wyprawa to miniaturka życia i praktyczne uczenie się Boga, który jest Miłością - informują.

Trasa będzie wiodła przez Litwę, Łotwę, Estonię, Finlandię, Szwecję i Norwegię - te same kraje, które rowerzyści przemierzali dziesięć lat temu. Hasłem wyprawy były słowa „Misja B XVI – Nordkapp”, co oznacza gest solidarności z papieżem Benedyktem XVI, w intencji którego jechali. - Chcieliśmy swoją modlitwą i trudem wesprzeć jego misję w Kościele. Wiele osób wątpiło w następcę Jana Pawła II, brakowało im zaufania i wierności papieżowi. Takich momentów w historii Kościoła było wiele. W czasie Rewolucji Francuskiej, podobnej próbie poddany był, jak wielu mieszkańców Europy, również św. Eugeniusz de Mazenod, jednak dotrzymał wierności swojemu hierarsze i w dużym stopniu zaangażował się by go wesprzeć.

Nazwa rajdu także dobrze współbrzmi z hasłem roku w Kościele „Kościół naszym domem”. O ten Dom chcemy się troszczyć - informowali uczestnicy pierwszej wyprawy na Nordkapp. W sumie rowerzyści z Niniwa Team odbyli już 14 wypraw, przejechali prawie 60 tys. km. "Zdobyli" w ten sposób trzy kontynenty, 56 państw, będąc w drodze 491 dni.

Tegoroczna wyprawa startuje 1 sierpnia o godz. 5.00 rano. Odprawiona zostanie Msza św. w kaplicy Świętych Młodzianków w Oblackim Centrum Młodzieży "Niniwa" w Lublińcu. Będzie jej przewodniczyć o. Paweł Zając OMI – prowincjał oblatów w Polsce. Godzinę później rowerzyści zjedzą śniadanie i o 7.00 wyruszą w drogę.

Oblackie Duszpasterstwo Młodzieży "Niniwa" istnieje od 2004 r. Działa w kilkunastu miejscach w Polsce i za granicą. Dla tej wspólnoty, fundamentalne jest doświadczenie Boga, otwartość na nowe osoby, radość życia, entuzjazm, aktywność i możliwość osobistego rozwoju. "Przez bycie we wspólnocie formujemy się i uczymy, jak ewangelizować w naszych środowiskach. Realizujemy nasz charyzmat przez modlitwę, służbę, dzielenie się wiarą i zaproszenie do wspólnoty" - podkreślają.