Kiedy Polska Grupa Promowa?

Rozpoczęła się droga do konsolidacji polskich przewoźników promowych.
List intencyjny podpisany, ale na pierwsze wiążące decyzje trzeba jeszcze poczekać. Przynajmniej do jesieni. Trwają prace nad konsolidacją rynku promowego w Polsce. Współtworzyć mają ją trzy podmioty: Polska Żegluga Morska, która jest właścicielem promowej spółki Unity Line, PŻB – właściciel marki Polferries oraz należąca do skarbu państwa spółka Polskie Inwestycje Rozwojowe. Lepiej późno, niż wcale - podsumowuje decyzję Ministerstwa Skarbu Państwa, kołobrzeski poseł Prawa i Sprawiedliwości, Czesław Hoc. Pomysł konsolidacji przewoźników promowych jest taki, by utworzyć nowy podmiot, w którym uczestniczyć będą zarówno Unity Line, jak i PŻB, ale jednocześnie obie firmy będą odrębnymi spółkami. W pierwszym okresie działalności - przez blisko dwa lata - efektem współpracy byłaby synergia kosztowa. W ramach PGP kupowano by paliwo, wspólnie prowadzono sprzedaż biletów i obsługę pasażerską i korzystano z tych samych biur na terminalach promowych. Do tematu z pewnością będziemy wracać na naszej antenie. Q