Estakada tramwajowa Lipska-Wielicka prawie gotowa

Estakada łącząca ulicę Lipską z Wielicką, licząca ponad 600 metrów konstrukcja, to ostatni brakujący element linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju.
Na tej trasie kursować będzie linia nr 50, łącząca Krowodrzę Górkę z Kurdwanowem. - Umówiliśmy się z wykonawcą, że roboty zostaną zakończone w lipcu. W sierpniu odbędą się odbiory, a 31 sierpnia, wraz z powakacyjnym rozkładem jazdy, chcielibyśmy uruchomić tu pełną komunikację - mówi Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent Krakowa ds. inwestycji. Inżynierów czeka jeszcze podpięcie sieci trakcyjnej i ułożenie torów. Ale "To już formalność" - podkreśla Wiesław Biernat, dyrektor kontraktu. I przypomina, że największą przeszkodą, którą musieli pokonać robotnicy w czasie prac, była pewna historyczna budowla. - Znajdował się tu bunkier, który blokował przejazd pod torami kolejowymi na wypadek agresji. To były jeszcze powojenne pozostałości. W przypadku ataku bunkier miał zostać wysadzony w powietrze. Estakada - poza torowiskiem - pomieści także ścieżkę rowerową oraz chodnik dla pieszych. Przystanek po stronie ulicy Wielickiej będzie bezpośrednio połączony z dworcem kolejowym Płaszów, na który będzie dało się zjechać windą. Inwestycja pochłonęła 135 mln złotych - ponad połowa tych środków pochodzi z funduszy unijnych.