Lubelskie - ankieta NFZ i kwestia obsługi w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej
Narodowy Fundusz Zdrowia rusza z telefoniczną ankietą. Chce sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość obsługi w placówkach specjalistycznych.
Badanie jest prowadzone na terenie całego kraju i dotyczy osób, które niedawno leczyły się u lekarza specjalisty. To właśnie do nich może zadzwonić ankieter NFZ.
- Ankiety są prowadzone tylko przez telefon. Mają anonimowy charakter, a w trakcie rozmowy ankieterzy zadadzą pacjentom pięć ściśle określonych pytań - mówi Magdalena Musiatowicz z lubelskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia.
Jak podkreśla - zakres badania nie dotyczy samego przebiegu leczenia. Sprawdza natomiast jakość obsługi pacjentów w poradniach specjalistycznych.
- Ankieterzy zapytają o sprawność w zapisaniu pacjentów na wizytę oraz o zachowanie i postawy pracowników rejestracji. Następne dwa pytania będą dotyczyć zaangażowania lekarza i stopnia zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentowi. Na końcu ankieterzy zapytają o prawdopodobieństwo polecenia placówki w przyszłości - wyjaśnia Magdalena Musiatowicz z NFZ.
Ankieta jest całkowicie anonimowa, co oznacza, że pytani pacjenci nie podają w niej żadnych danych osobowych i danych wrażliwych.
- Nasi ankieterzy znają tylko numer telefonu i płeć pacjenta, placówkę, w której się leczył i datę wykreślenia go z harmonogramu przyjęć w placówce - wyjaśnia nasza rozmówczyni.
Zaznacza, że ankieterzy nie znają imienia i nazwiska pacjenta oraz jego numeru PESEL. Takich informacji nie należy im również udostępniać.
- W trakcie rozmowy prosimy, by nie podawać żadnych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z którego Państwo korzystali - zaznacza Musiatowicz.
NFZ zaznacza, że ankieterów można też sprawdzić. Informacje o badaniu są udzielane pod bezpłatnym numerem infolinii: 800 190 590. Działa przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.