Lublin - Rodzinny Konkurs ze Świętym Mikołajem

2022-12-06 9:12
Lublin - Rodzinny Konkurs ze Świętym Mikołajem
Autor: zdjęcie organizatora, Materiały prasowe

Promowali postać św. Mikołaja i rodzinne spędzanie niedzieli. Studenci Akademii Młodzieżowej przy Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo finiszują dziś Rodzinny Konkurs ze Świętym Mikołajem.

Akcja polegała na stworzeniu rodzinnej drużyny i wspólnym udzieleniu odpowiedzi na pytania św. Mikołaja. Były prezentowane podczas filmików nagranych przez młodzież.

- Św. Mikołaj przedstawiał różne historie, a następnie zadawał pytania, które uważny uczestnik konkursu miał podane w prezentacji - wyjaśnia Agata Grabowska, instruktor w Akademii.

Scenariusz do filmów razem z pytaniami opracowali sami młodzi. Oni też odpowiadali za aktorską prezentację historii. Jak mówią - przyświecały im dwa cele.

- Z jednej strony chcieliśmy przybliżyć prawdziwą postać św. Mikołaja, a z drugiej - wskazać na potrzeby współczesnych rodzin. Coraz częściej oddalają się od siebie. Naszymi prezentacjami chcieliśmy skłonić je do refleksji i zachęcić do bycia razem - podkreśla Szymon Żydek, koordynator konkursowego zespołu.

Temat miał współistnieć z formą, dlatego konkurs został pomyślany tak, by brały w nim udział całe rodziny.

- To był kolejny cel. Chcieliśmy, żeby już sam udział w zabawie jednoczył. Nawet jeśli dana rodzina nie wygrała konkursu, to wygrała czas spędzony razem - podkreśla Agata.

Studenci Akademii Młodzieżowej podkreślają, że organizacja akcji wpłynęła również na ich rodzinne relacje.

- Uświadomiła, że nierzadko lubimy spędzać czas ze smartfonem, podczas gdy chwile z rodziną są bardzo cenne. Trzeba tylko o nie dbać - podkreśla zaangażowany w akcję, Bartek Stanilewicz.

Na podobny kontekst zwraca uwagę następna uczestniczka rodzinnego projektu.

- W konkursie zachęcaliśmy do wspólnego spędzania niedzieli. To także czas, by razem pójść do kościoła na mszę św., zjeść potem wspólny obiad i mieć czas na rozmowę - dodaje Natalia Grabowska.

Rodzinny Konkurs ze Świętym Mikołajem był prezentowany w internecie. Do akcji włączyło się ponad 700 rodzin. Trzy najlepsze otrzymały dziś nagrody. Najwyższa, to 2,5 tysiąca zł.