Kolejarze budują trzy nowe wiadukty

2022-06-06 8:08
Budowa wiaduktów przy Warszawie Zachodniej
Autor: Martyn Janduła/PKP PLK S.A.

To na wjeździe od zachodu na Warszawę Zachodnią. Dzięki nim linia obwodowa połączy się bezpośrednio z lina w kierunku Piaseczna i Służewca. Obiekty powstają obok linii z Warszawy do Łodzi.

Wiadukt najbliżej stacji Warszawa Zachodnia będzie najdłuższy - na około 400 metrów. Na nim będzie sześć torów. Trzy tory przebiegać będą dołem. W podobnej technologii powstaje drugi wiadukt bliżej przystanku Warszawa Włochy. Będzie jeden tor na górze i jeden na dole. Trzeci wiadukt znajduje się w miejscu, gdzie górą krzyżują się tory z przystanku Warszawa Aleje Jerozolimskie oraz Warszawa Włochy na dole. Na wiadukcie poprowadzone będą dwa tory od strony linii radomskiej. Pod nimi będzie pięć torów. Na razie - jak podają PKP Polskie Linie Kolejowe - wykonawca buduje przyczółki, na które nasunięty będzie 120 metrowy wiadukt. Do budowy trzech obiektów przewidziano 30 tysięcy metrów sześciennych betonu - to około 3,8 tysiąca betoniarek.

Dzięki nowym wiaduktom wzrośnie prędkość pociągów. Jeszcze w tym roku planowane jest ułożenie pierwszych torów na wiaduktach. Na stacji Warszawa Zachodnia położono blisko 9 km torów i sieci trakcyjnej, zamontowano też 43 rozjazdy. Zaawansowana jest budowa lokalnego centrum sterowania z komputerowymi urządzeniami. LCS zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu na zmodernizowanej stacji. Budowane są podziemne kondygnacje: przejście dla pieszych i tunel tramwajowy. Wykonano strop nad tunelem prowadzącym od linii obwodowej i peronu nr 9 do peronów 1-8 stacji Warszawa Zachodnia. Przejście dla pieszych będzie miało około 700 metrów długości i 60 metrów szerokości. Przewidziano w nim lokale użytkowe i kasy biletowe. Cała inwestycja ma zakończyć się w przyszłym roku.