Pasażerowie korzystają już z nowego peronu na Dworcu Zachodnim
To dzięki postępom w przebudowie stacji. Peron ma nie tylko nową nawierzchnię i tory, ale także nowe zadaszenie. Prace wciąż toczą się na dwóch kolejnych peronach.
Na nowy peron szósty dotrzeć można częściowo wykonana już kładką nad torami. Jest ona czynna między ulica tunelowa a peronami szóstym i piątym, a od peronu piątego nadal trzeba poruszać się starym przejściem podziemnym w kierunku Alej Jerozolimskich. Przy nowym peronie nr 6 w ciągu doby zatrzymuje się ponad 80 pociągów dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych. Ponownie pociągi zatrzymują się na peronie linii obwodowej. Zmieniona została nazwa dotychczasowego peronu nr 8 na peron nr 9. Dostępny jest też odcinek nowego przejścia podziemnego. Pomiędzy peronem nr 9 na linii obwodowej a stacją Warszawa Zachodnia wykonawca przygotował odpowiednio oznakowaną drogę.
Na stacji najbardziej zaawansowane prace toczą się przy budowie peronów nr 7 i 8 oraz przejścia podziemnego i tunelu tramwajowego. Ułożono już nowe tory i rozwieszono sieć trakcyjną. Kończy się część prac przy zadaszeniu hali peronowej. Obiekt na wysokości 11 metrów przykryje aż osiem peronów. Powstaje lokalne centrum sterowania z komputerowymi urządzeniami. Zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego. Układane są instalacje i prowadzone są roboty wykończeniowe wewnątrz i na zewnątrz obiektu. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2023 rok.
Listen to "Nowy peron na Dworcu Zachodnim" on Spreaker.