Pasażerowie mogą już korzystać z kolejnego peronu na Dworcu Zachodnim
Wczoraj (16.01) otwarto przebudowany peron siódmy. Nadal dojdziemy w tę stronę tylko nową kładką. Na ósmym peronie wciąż trwają prace.
Po remoncie, peron 7 jest oświetlony i analogicznie do otwartego w grudniu peronu szóstego, dostęp do pociągów jest pod nowym szerokim zadaszeniem. Podróżni mogą skorzystać z ławek i dwóch osłoniętych "mini-poczekalni". Na peronie zainstalowano tablice i gabloty z rozkładami jazdy. Dziennie z peronu siódmego odjedzie około 30 pociągów dalekobieżnych i regionalnych. Dojście do nowego peronu nr 7 na obecnym etapie przebudowy stacji zapewnia tylko kładka.
W tej chwili podróżni korzystają z 200 metrowej kładki od strony ulicy Tunelowej. Mogą tędy dojść na perony numer: 7, 6 i 5. Dopiero od peronu piątego otwarte jest przejście podziemne w stronę Alej Jerozolimskich. Na stacji Warszawa Zachodnia kolejarze budują jeszcze peron 8 oraz przejście podziemne i przyszły tunel tramwajowy. Ku końcowi zmierzają też prace przy zadaszeniu hali peronowej. Montowane są panele nad peronem 8. Kończą się też prace przy kładce dla pieszych, która nabiera już ostatecznego miedzianego koloru.
Gotowa jest już też elewacja budynku dworcowego, w środku prowadzone są jeszcze prace wykończeniowe. Powstaje lokalne centrum sterowania z komputerowymi urządzeniami, które zapewnią sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego. Po remoncie na dworcu Warszawa Zachodnia wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Prace mają zakończyć się w przyszłym roku.