Riviera bez banerów reklamowych

2016-04-11 12:51
Riviera - najwyższy akademik w Europie
Autor: TVN Warszawa

Najwyższy akademik w Europie, powstały w latach 60. XX wieku może zostać zmuszony do odsłonięcia swojej błękitnej elewacji.

Reklamy przykrywające jego elewację mogą zniknąć za kilkanaście miesięcy, jeśli władze Warszawy skorzystają z możliwości, które daje ustawa krajobrazowa. Władze Politechniki Warszawskiej nie widzą problemu w jego regularnym zasłanianiu płachtami reklamowymi, bo czerpią z tego wymierne korzyści. Środki pozyskane z reklam przeznaczone są na utrzymanie i rozwój domów studenckich. Natomiast cena wynajmu pokoju z oknem zasłoniętym płachtami jest niższa, od takiego z normalnym widokiem. Ratusz zauważa, że Politechnika Warszawska, na której znajduje się prestiżowy Wydział Architektury, powinna w swoich działaniach uwzględniać aspekty urbanistyczne i interes publiczny, który mogą naruszać wieszane tam banery reklamowe. Według przedstawicieli uczelni, mieszkańcy akademików dekorowanych reklamami chwalą sobie dwa aspekty związane z ich istnieniem: tłumienie ulicznego hałasu ruchliwej ulicy Waryńskiego oraz ograniczenie bardzo silnego nasłonecznienia i tym samym nadmiernego nagrzewania pomieszczeń. Za użyczenie reklamodawcom elewacji Riviery, do budżetu uczelni rocznie wpływa 1 mln 334 tys. złotych. Płachty reklamowe będą musiały zniknąć jeśli Rada Warszawy przyjmie uchwałę zakazującą zasłanianie elewacji budynków. Taką możliwość daje obowiązująca od niedawna ustawa krajobrazowa.