Stacja kolejowa w Otwocku coraz większa

2020-02-26 8:22
Stacja kolejowa w Otwocku coraz większa
Autor: fot. PKP PLK

Właśnie powstaje trzeci z peronów. Oprócz tego na zaawansowanym etapie jest budowa bezkolizyjnych skrzyżowań torów kolejowych z ulicami miasta. Na trasie do Pilawy budowany jest drugi tor.

Ostatni z trzech peronów dworca w Otwocku jest już na ukończeniu. Widać już konstrukcje nowych szerokich wiat. Są też ławki i gabloty informacyjne. Trwają jeszcze prace przy montażu tablic informacyjnych, kabli i nagłośnienia. W budowie natomiast jest druga część przejścia podziemnego. W przyszłości będzie można nim przejść od strony ulicy Świderskiej do ulicy Warszawskiej. Rozpoczął się również montaż wind. Pasażerowie na razie jednak mogą tylko podziwiać prace z daleka – ostatni peron zostanie im udostępniony dopiero we wrześniu. Wykonawca prac montuje jeszcze sieć trakcyjną i rozjazdy od strony Warszawy. Na stacji ułożono już ponad 6 km nowych torów. Trwa także budowa wiaduktów nad ulicami: Orlą i Żeromskiego. Przy Orlej jest już nowa betonowa konstrukcja a na niej nowe tory. Trzeba jeszcze zająć się siecią trakcyjną i wybudować pod wiaduktem drogę. Z kolei przy Żeromskiego są już betonowe podłoża drogi pod wiaduktem, który zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowy. Trwa zbrojenie konstrukcji. Oddanie wiaduktu do użytku zaplanowano na początek przyszłego roku. Tymczasem już latem mieszkańcy Otwocka będą mogli skorzystać z przejścia przejście pod torami na wysokości ulicy Leśnej. Podczas modernizacji trasy likwidowane jest tak zwane wąskie gardło na nitce z Otwocka w kierunku Pilawy. Drugi tor pojawi się na odcinku 25 kilometrów. Za kolejarzami już połowa prac. Oprócz torów montowane są: sieć trakcyjna oraz urządzenia do sterowania ruchem pociągów. Wszystkie prace na odcinku z Lublina do Warszawy mają zostać zrealizowane do 2022 roku.