Tylko jedno konsorcjum chce wybudować kolejny odcinek II linii metra

2018-08-13 7:41
Metro
Autor: fot. Zarząd Transportu Miejskiego

Chodzi o trasę między Wolą a Bemowem. W przetargu wpłynęła tylko jedna oferta. Zaskoczenia nie ma.

W konkursie wspólnie zdecydowały się wziąć udział firmy Gülermak i Astaldi. To konsorcjum, które odpowiedzialne jest także za wszystkie pozostałe odcinki drugiej linii podziemnej kolejki. Złożona oferta opiewa na niecałe 960 milionów złotych. To o 90 milionów mniej niż zakładało miasto. Za te pieniądze powstać ma najkrótszy odcinek metra. Jego długość to zaledwie 2,5 kilometra. W ramach inwestycji, oprócz tuneli wybudowane zostaną także dwie stacje pod ulicą Górczewską – Wola Park oraz Powstańców Śląskich. Za tą drugą stacją będą także tory odstawcze dla pociągów metra. Cała druga linia ma być gotowa jeszcze w 2022 roku. Przetarg na krótki odcinek kolejki między Wolą a Bemowem musiał zostać rozpisany po raz drugi. Pierwszy unieważniono z powodu błędów proceduralnych. Wszystko dlatego, że na 10 dni przed pierwotnym terminem składania ofert (ten był wyznaczony na 25 maja) przedłużono go do 15 czerwca. Informacja na ten temat nie została jednak skutecznie przesłana do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej. Gdyby przetarg mimo to rozstrzygnięto, możliwe byłyby skargi i odwołania. Aktualnie trwa budowa dwóch odcinków drugiej linii stołecznego metra. Na trasie między Dworcem Wileńskim a stacją Targówek powstają już stacje. Na lewym brzegu Wisły zaś, między Rondem Daszyńskiego a stacją Księcia Janusza wciąż drążone są tunele. Oba odcinki mają zostać ukończone już w przyszłym roku. Potem do wybudowania zostaną jeszcze trzy. Oprócz tego między Wolą a Bemowem powstaną: trasa od stacji Powstańców Śląskich do stacji techniczno-postojowej Mory oraz trasa między stacjami Targówek a Bródno.