19 milionów złotych na kampanię przekonującą do zmian w sądownictwie

2017-09-08 17:06

Opozycja mówi o skandalu, a premier dziękuje pomysłodawcom

19 milionów złotych ma kosztować kampania przekonująca do zmian w sądownictwie. Pieniądze, którymi dysponuje (prowadząca akcję) Polska Fundacja Narodowa, pochodzą od największych spółek skarbu państwa. Opozycja mówi o skandalu, a premier Beata Szydło dziękowała pomysłodawcom projektu: "Im więcej będzie informacji tłumaczących sens tej ważnej reformy tym lepiej". Ale z tym nie zgadza się opozycja, Adam Szłapka z Nowoczesnej mówi, że to "kampania propagandowa, która ma prowadzić do kolejnego ataku na sądownictwo". Kampania pod hasłem "sprawiedliwość" to billboardy, strona internetowa i spoty telewizyjne oraz radiowe. Polska Fundacja Narodowa poinformowała, że jej działania mają na celu "wyjaśnienie polskiej i światowej opinii publicznej znaczenia reform wymiaru sprawiedliwości oraz pokazanie, że znajdują się one w nurcie europejskiego i światowego dziedzictwa demokratycznego".