ING Bank Śląski ostrzega klientów przed oszustami. Otrzymałeś nietypowy telefon? Uważaj na stan konta

2022-12-20 9:45
Kobieta rozmawiająca przez telefon. Zdjęcie ilustracyjne
Autor: icsilviu/pixabay.com Kobieta rozmawiająca przez telefon. Zdjęcie ilustracyjne

ING Bank Śląski ostrzega swoich klientów przed cyberuszustami. Jak tłumaczy, przestępcy podszywają się pod pracowników banku. "Będą próbowali Cię wystraszyć, żeby przejąć Twoje pieniądze"

ING Bank Śląski wydał ważny komunikat z ostrzeżeniem skierowanym do klientów. Jak podkreśla Radio Eska, wyłudzacze mają nowy sposób na oszukiwanie klientów instytucji. Nie są to już maile i SMS-y, a... telefony.

Oszuści prześcigają się w pomysłach, jak Cię okraść. Mogą zadzwonić do Ciebie, podając się za pracownika infolinii banku. Będą próbowali Cię wystraszyć, żeby przejąć Twoje pieniądze. Nie pozwól na to!

- podano w komunikacie. 

Oszust może podać się za pracownika działu bezpieczeństwa albo nawet agenta Centralnego Biura Śledczego. Twierdzi, że wykryto niezgodne z prawem działanie pracownika banku i będzie Cię straszyć utratą gotówki - opisano.

Później rzekomy pracownik zachęca do zawnioskowania o pożyczkę, wypłatę niemałych pieniędzy z konta oraz wpłacenie ich np. poprzez BLIK na wskazany rachunek.

 przedstawiciele ING Banku Śląskiego udostępnili więc serię porad, do których należy się zastosować, aby nie dać się oszukać:

  • Nie daj się sprowokować presją czasu. Zachowaj zimną krew!
  • Jeżeli coś wydaje się mocno podejrzane, skontaktuj się z rodziną lub infolinią banku przed podjęciem jakiejkolwiek czynności;
  • Jeżeli masz wątpliwości, czy zadzwoniła do Ciebie prawdziwa infolinia banku, rozłącz się i zadzwoń na numer, który znajdziesz na stronie internetowej banku;
  • Nie podawaj kodów BLIK niezaufanym osobom;
  • Nigdy nie podawaj nikomu swojego loginu i hasła do bankowości internetowej.