Od czerwca więcej połączeń w wakacyjnym rozkładzie jazdy. Warszawa Zachodnia już ze wszystkimi peronami

2024-05-31 14:09
Od czerwca więcej połączeń w wakacyjnym rozkładzie jazdy. Warszawa Zachodnia już ze wszystkimi peronami
Autor: gov.pl

Od 9 czerwca 2024 r. podróżni na stacji Warszawa Zachodnia wsiądą do pociągów z trzech nowych peronów. Przez zmodernizowaną stację przejedzie więcej składów – ok. 950, zamiast jak dotychczas ok. 750. - podaje Ministerstwo Infrastruktury.

Na stacji Warszawa Zachodnia kończą się prace przy budowie trzech ostatnich peronów. Montowane są ławki, gabloty informacyjne i wyświetlacze. Platformy będą przykryte wysokim zadaszeniem, na którym montowane są ostatnie panele.

Od 9 czerwca podróżni skorzystają z peronów 1, 2 i 3. Tym samym na Warszawie Zachodniej pociągi będą zatrzymywać się przy wszystkich dziewięciu platformach, to o jedną więcej niż dotąd.

Z peronu nr 3 skorzystają podróżni wyruszający w podróż m.in. do Pruszkowa, Sochaczewa czy Grodziska Mazowieckiego. Natomiast z peronu nr 2 odjeżdżać będą pociągi w stronę centrum Warszawy kursujące przez przystanek Warszawa Śródmieście.

- czytamy na rządowej stronie. 

W marcu wykonawca połączył dwie części tunelu pod peronami 1-3 w całość, dzięki czemu obiekt połączył Wolę z Ochotą. Obecnie wywożony jest grunt przy pomocy ciężkiego sprzętu. W kolejnym etapie budowana będzie konstrukcja ostatniego segmentu przejścia podziemnego dla pieszych. Po zakończonym wybetonowaniu podłoża prace przeniosą się jeszcze głębiej – do ostatniego segmentu tunelu tramwajowego. W nim również wykonawca rozpocznie od wydobywania gruntu, a następnie przystąpi do budowy konstrukcji tunelu.

Termin zakończenia prac prowadzonych w kolejowej części przejścia podziemnego, przewidziano w grudniu 2024 r.

Większy komfort podróży

Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.

Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł i jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie układania torów i przebudowy peronów przewidziano w połowie 2024 r. Więcej: stolicadobrychrelacji.pl