Zmiany w programie "Dobry start". Jak złożyć wniosek, by dostać 300 plus?

Od 1 lipca rodzice mogą składać wnioski o świadczenie "Dobry start", czyli wyprawkę szkolną 300 plus. Zmieniły się jednak zasady naboru wniosków. W tym roku ich składanie będzie odbywać się jedynie w formie elektronicznej, a obsługą w pełni zautomatyzowanego procesu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
We wtorek, 15 czerwca rząd przyjął projekt rozporządzenia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej zmieniającego zasady naboru wniosków do programu "Dobry start" na rok szkolny 2021/2022. Co się zmieni? Przede wszystkim składanie wniosków będzie odbywać się tylko w formie elektronicznej, a obsługą w pełni zautomatyzowanego procesu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. - Resort rodziny zaznacza, że dla rodziców, którzy do tej pory składali wnioski o świadczenie online, zmiana będzie niewidoczna, ponieważ z ich perspektywy składanie wniosków odbędzie się dokładnie w takim samym trybie - informuje Polska Agencja Prasowa. Program "Dobry start" to wypłata 300 zł dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Świadczenie przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 lat. Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymają świadczenie do ukończenia przez nie 24 lat. Wypłata świadczenia będzie się odbywać w formie bezgotówkowej, na wskazany numer rachunku bankowego.