W Gdańskim ZOO rusza kampania edukacyjna "Fota Bez Dzikiego Kota"
Jej celem jest uświadamianie osób aktywnych w mediach społecznościowych w jaki sposób korzystać z nich tak aby nie promować nieetycznego zachowania wobec dzikich zwierząt.
W mediach społecznościowych aż roi się od zdjęć z dzikimi zwierzętami. Mowa tutaj o fotografiach turystycznych, na przykład podczas wycieczki na słoniu, ale też o postach influencerów, którzy np. chwalą się, że ich pupilem jest tygrys. I to właśnie w tym zakresie będzie edukować kampania „Fota Bez Dzikiego Kota”, bo za każdym z takich zdjęć kryje się często przykra historia.
W ramach kampanii między innymi będą prowadzone zajęcia edukacyjne skierowane do najmłodszych, które zademonstrują jakie zdjęcia mogą wskazywać na nieodpowiednie traktowanie zwierząt. Dodatkowo Gdański Ogród zoologiczny przygotował specjalne ramki w których odwiedzający będą mogli zrobić sobie zdjęcie. Na ramkach znajdują się informacje o tym jakiego zachowania unikać.
Kampania uczy też, że dzikie zwierzęta nawet jeśli są przyjazne mogą stwarzać zagrożenie, dlatego powinno się unikać z nimi bezpośredniego kontaktu. Warto pamiętać, że dzikie zwierzęta to nie tylko te egzotyczne ale również takie które możemy spotkać na własnym podwórku.
Twarzą kampanii „Fota Bez Dzikiego Kota” zostały gepardy, które mieszkają w Gdańskim Zoo.
Listen to "Fota Bez Dzikiego Kota" on Spreaker.