W trosce o jakość obsługi pacjentów
![uck](https://cdn.galleries.smcloud.net/t/galleries/gf-Nrba-qs4p-9urM_uck-664x442.jpg)
Uniwersyteckie Centrum Kliniczne przygotowało specjalną akcję informacyjno-edukacyjną poświęconą upowszechnianiu systemu jakości dla pacjentów w polskich placówkach ochrony zdrowia. W klinice odbyła się konferencja inaugurująca akcję, w ramach której szpitale będą mogły uzyskać specjalny certyfikat jakości.
Od 1 stycznia 2024 roku w życie wchodzi większość przepisów o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta. Celem ustawy jest wdrożenie rozwiązań prawno-organizacyjnych, które w sposób kompleksowy i skoordynowany będą realizowały priorytety polityki zdrowotnej w obszarze jakości w ochronie zdrowia. Specjalna naklejka którą szpitale będą mogły uzyskać świadczy o wysokim poziomie obsługi pacjenta.
Niemożliwa jest całkowita eliminacja skarg od pacjentów, ale w Polsce widać, że jakość obsługi w szpitalach się poprawia.
Specjalna akcja informacyjno-edukacyjnej poświęcona jest upowszechnianiu systemu jakości dla pacjentów w polskich placówkach ochrony zdrowia.
Jako pierwsze w Polsce naklejkę potwierdzającą wysoką jakość obsługi pacjenta otrzymało gdańskie UCK.
W ramach akcji powstał również spot edukujący pacjentów w zakresie wymagania jakości w ochronie zdrowia. Naklejkę potwierdzająca wysokie standardy w Uniwersyteckim Centrum Klinicznym można zobaczyć obok głównego wejścia do budynku Centrum Medycyny Nieinwazyjnej.
Listen to "Certyfikat Jakości Obsługi Pacjenta" on Spreaker.