Urzędnicy zapukają do drzwi
Rozpoczęli oni roznoszenie pism z podatkiem od nieruchomości. Są wyposażeni w specjalne identyfikatory, a ich tożsamość można sprawdzić, dzwoniąc na numer Straży Miejskiej.
Zgodnie z przepisami decyzja o wymiarze podatku musi być dostarczona do rąk własnych, za pokwitowaniem. Urzędnicy dostarczają je więc bezpośrednio do mieszkań i domów. Uwaga – nie pobierają przy tym żadnych opłat. Podatek od nieruchomości można zapłacić bezpośrednio przelewem bankowym na numer konta podany w piśmie lub w banku. W Urzędzie Miejskim nie funkcjonuje już kasa. Tożsamość urzędnika można potwierdzić dzwoniąc do Straży Miejskiej - 604 512 000, ten numer będzie też widoczny na identyfikatorze.
Termin płatności pierwszej raty podatku przypada 15 marca. W sytuacji gdy podatnik otrzyma wymiar podatku po 1 marca, ma 14 dni na jego zapłacenie. Wysokość podatku od nieruchomości nie uległa zmianie.