Finał prac na moście kolejowym nad Wartą w Kostrzynie

Dobiega końca remont mostu kolejowego przez Wartę w Kostrzynie nad Odrą. To inwestycja, która ma na celu zwiększenie przepustowości transgranicznej linii kolejowej.
Most kolejowy nad Wartą w Kostrzynie nad Odrą powstał w 1952 roku. To obiekt czteroprzęsłowy, który ma 410 metrów długości. Tak zwany „most berliński” jest ważnym elementem linii kolejowej numer 203 Tczew-Kostrzyn. Roboty związane z jego remontem powoli dobiegają końca.
- Finał prac, to układanie nowych torów na moście oraz zabudowa nowych rozjazdów i torów na kilkusetmetrowym odcinku między mostem a stacją Kostrzyn nad Odrą. Obiekt zyskał nowe stalowe elementy, usztywniające i wzmacniające konstrukcję, tzw. stężenia i poprzecznice. Konstrukcje zostały zabezpieczony przed korozją. W podporach i przyczółkach mostu uzupełniono m.in. ubytki cegieł, kamienia i betonu. W ramach realizowanych prac remontowany jest także wiadukt kolejowy nad ul. Niepodległości, w pobliżu stacji Kostrzyn nad Odrą. Wzmocniono konstrukcję obiektu. Ułożono nowe tory i przygotowano odwodnienie - przekazał Radosław Śledziński z PKP PLK.

W sumie remont mostu będzie kosztował około 26 mln złotych. Prace mają się zakończyć pod koniec bieżącego roku. Z kolei kilka kilometrów dalej realizowana jest druga ważna dla rozwoju kolei inwestycja. Na polsko-niemieckiej granicy budowany jest nowy most kolejowy.
Budowa nowego mostu, który ma połączyć oba brzegi granicznej rzeki ma się zakończyć w połowie 2023 roku i dopiero wtedy będzie można spodziewać się wprowadzenia nowych połączeń kolejowych z Berlinem.
Listen to "Zbliża się koniec remontu mostu kolejowego nad Wartą w Kostrzynie nad Odra" on Spreaker.