PŻB jednak nie zostanie przeniesiona do Trójmiasta
Nie będzie jednak przenosin Polskiej Żeglugi Bałtyckiej z Kołobrzegu do Trójmiasta. Tak zapewnia rzecznik prasowy polskiego przewoźnika promowego.
To odpowiedź na doniesienia o możliwości wyniesienia zarządu PŻB do Gdyni. Dyskusja dotycząca możliwości wyniesienia PŻB z Kołobrzegu rozpoczęła się po wpisie na Facebooku Dariusza Zawadzkiego. Kołobrzeski radny zasugerował, że pion techniczny Polskiej Żeglugi Bałtyckiej został przeniesiony do Gdyni, a kolejnym krokiem ma być przeniesienie całej spółki do Trójmiasta.
- Nie ma takich planów. Nie wiadomo skąd w ogóle ten temat pojawił się w przestrzeni publicznej. Wywołana została dyskusja na temat, który tak naprawdę nie istnieje – zapewnia rzecznik prasowy PŻB, Michał Arciszewski.
Pytany o plany Polskiej Żeglugi Bałtyckiej co do rozwoju ruchu promowego na Bałtyku powiedział Radiu Plus, że zostały zabezpieczone środki na budowę dwóch nowych promów w Gdańsku oraz że realizacja tego kontraktu odbywa się bez żadnych opóźnień. Nie możemy stać w miejscu, musimy się rozwijać i nawet jeśli ma to trwać te kilka lat jesteśmy w stanie poczekać na nowe promy, by móc dalej konkurować na rynku przewozów promowych.
Fachowcy od rynku morskiego mówią jednak, że zaczyna się schyłek polskich przewozów promowych na Bałtyku.
- Polskiej Żeglugi Bałtyckiej nie stać na zakup, czy budowę nowych promów. Jeden nowy prom to koszt ok. 200 mln Euro. Unijna Europejska promuje teraz rozwiązania nisko-emisyjne i od przyszłego roku te kryteria będą się mocno zmieniały na Bałtyku. Promy na paliwa konwencjonalne będą dużo droższe od tych napędzanych na LNG. Konkurencja nie śpi i już wprowadza nowoczesne jednostki na Bałtyk. Polski rząd przespał ostatnie 6 lat i moim zdaniem jest już za późno na doganianie Europy – powiedział Radiu Plus pełnomocnik marszałka woj. zachodniopomorskiego ds. gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, Rafał Zahorski.
Polska Żegluga Bałtycka zatrudnia na lądzie 144 osoby, z których 92 pracują w biurach w Kołobrzegu. Pozostali pracownicy rozlokowani są w terminalach w Gdańsku i Świnoujściu oraz w nowo powstałym biurze technicznym w Gdyni. W sumie w PŻB pracuje ok. 700 osób.
Listen to "Rzecznik prasowy PŻB, Michał Arciszewski" on Spreaker. Listen to "Pełnomocnik marszałka woj. zachodniopomorskiego ds. gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, Rafał Zahorski" on Spreaker.