Spore zainteresowanie w ZUS infolinią w języku ukraińskim

Blisko 850 połączeń odebrali konsultanci podczas pierwszego dnia działania specjalnej infolinii w języku ukraińskim.
W poniedziałek ZUS uruchomił infolinię w języku ukraińskim i polskim. Dotyczy świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy, którzy przybyli do Polski po 23 lutego z powodu wojny.
Konsultanci udzielili 845 porad, w tym 637 w języku ukraińskim i 208 w języku polskim.
Klienci najczęściej pytali, jakie świadczenia mogą otrzymać z ZUS i co będzie potrzebne, by złożyć wniosek - o to zapytały 362 osoby. Niemal 90 pytań dotyczyło konkretnego wniosku, a 49 terminu ich składania. Największe zainteresowanie było wnioskiem 500+. Blisko 80 osób chciało dowiedzieć się, jak zarejestrować konto na Platformie Usług Elektronicznych (PUE).
Klienci pytali też o Kartę Polaka i czy na jej podstawie można ubiegać się o świadczenia z ZUS. Również jakie dokumenty są potrzebne, aby złożyć wniosek oraz w jaki sposób złożyć wniosek. Obywatele Ukrainy chcieli wiedzieć także co ze świadczeniami, jeśli ponownie przekroczą granicę polsko-ukraińską lub gdy granicę przekroczono z innym państwem.
Infolinia jest dostępna od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 18.00 pod numerem 22-444-02-55 (opłata według stawek operatorów). Pytania dotyczące świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy można też przesyłać mailem na adres UA@zus.pl. Wśród osób obsługujących infolinię są m.in. uchodźcy z Ukrainy.