Lublin - MPK zdecyduje, co z ofertą na zakup 20 hybryd typu plug-in [AUDIO]

Tylko jedna firma chce dostarczyć do Lublina autobusy hybrydowe. MPK Lublin właśnie otworzyło oferty w przetargu na zakup 20 pojazdów.
W postępowaniu wpłynęła jedna oferta, którą złożyła Spółka Solaris. Problem w tym, że zaproponowała cenę wyższą niż na ten cel zarezerwował przewoźnik.
- Spółka Solaris Bus & Coach za dostawę 20 autobusów hybrydowych wraz z dwiema ładowarkami mobilnymi zaproponowała 72 570 000 zł brutto, przy czym kwota przeznaczona przez MPK Lublin na sfinansowanie tego zamówienia wynosi 61 721 400 zł brutto. Teraz złożona oferta będzie oczywiście analizowana pod względem formalnym. Potem będziemy podejmować dalsze kroki - mówi rzecznik MPK Lublin, Weronika Opasiak.
W ramach postępowania MPK zamówiło 18-metrowe hybrydy typu plug-in. To oznacza, że będą wyposażone zarówno w silnik spalinowy, jak i silnik elektryczny.
- Chcemy, by te pojazdy były niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Autobusy pomieszczą w sumie 120 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących. Poza tym będą wyposażone w monitoring, głosową zapowiedź przystanków, ciepłe guziki, czy system do zliczania pasażerów. Będą to oczywiście autobusy w pełni klimatyzowane i wyposażone w cztery podwójne porty USB. Na początku września minionego roku MPK Lublin na ten cel otrzymało dofinansowanie z Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego na lata 2021-2027 w ramach działania „Publiczny autobusowy transport zbiorowy”. Kwota tego dofinansowania wynosi ponad 43 mln zł - wyjaśnia Opasiak.
W przyszłości nowe pojazdy mają zastąpić te najbardziej wyeksploatowane w taborze MPK Lublin. Chodzi o 12-metrowe Solarisy i Jelcze wyprodukowane w 2007 i 2008 roku.
Anna Opasiak