- Złożyliśmy do wojewody lubelskiego wniosek o wydanie decyzji ZRID, czyli Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej. Po wydaniu tej decyzji będą mogły się rozpocząć prace budowlane w terenie. Wydanie tej decyzji oznaczać będzie także zatwierdzenie podziału nieruchomości, co wiązać się będzie z rozpoczęciem procedury odszkodowawczej. Mieszkańcy, których nieruchomości będą przejęte pod budowę tej drogi, będą mogli uzyskać odszkodowania. Na pewno jest to ważniejszy fragment drogi S17 między piaskami a Zamościem, bo likwiduje on wąskie gardła takie jak w Krasnymstawie czy wyprowadzi ruch z bardzo obciążonej samochodami Izbicy. W ramach tej inwestycji wybudujemy 16 obiektów inżynierskich, w tym trzy węzły drogowe Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica. Planowana jest także budowa pary miejsc obsługi podróżnych w Ostrzycy, które później będą mogły być rozbudowane o stację paliw. Także wybudowany będzie obwód utrzymania drogi ekspresowej w okolicach Krasnegostawu. W sumie wybudujemy także i przebudujemy około 30 km dróg niższych kategorii do obsługi ruchu lokalnego - wyjaśnia Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA.
"Budowa drogi ekspresowej między węzłem Piaski Wschód a granicą z Ukrainą w Hrebennem jest podzielona na dziewięć odcinków, o łącznej długości 115 km. Ich szacunkowa wartość to 4,5 mld zł. Zaawansowanie na każdym z nich jest różne i wynika m.in. z terminu uzyskania decyzji środowiskowej, podpisania umowy z wykonawcami czy uzyskania decyzji ZRID. Trwają prace na odcinkach Zamość Wschód – Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski Południe – Hrebenne o łącznej długości prawie 30 km. Jeszcze w tym roku spodziewamy się uzyskania decyzji ZRID dla odcinka Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (18,5 km). Niedawno złożyliśmy też wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji ZRID dla odcinków Piaski Wschód - Łopiennik oraz Izbica – Zamość Sitaniec. W tym roku ogłosimy także przetargi na wyłonienie wykonawców dwóch brakujących fragmentów S17: Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (w sumie ponad 20 km), które domkną realizację tej trasy od Warszawy do granicy z Ukrainą. Ostatnią częścią S17 będzie ok. 2-kilometrowy odcinek trasy w okolicy Hrebennego prowadzący do planowanego terminala na granicy z Ukrainą. Opracowujemy dokumentację projektową dla tego odcinka drogi. Planujemy także budowę pary Miejsc Obsługi Podróżnych na funkcjonującej już obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego - obecnie jesteśmy na etapie uzyskiwania decyzji ZRID." - informuje GDDKiA w Lublinie.